خبرگزاری کار ایران

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق/ یارانه ۴۵ هزار تومانی همچنان پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۰۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به لایحه بودجه سال آینده، گفت: تمام کسانی که یارانه ۴۵ هزار تومانی می‌گیرند همچنان یارانه‌بگیر خواهند بود. ۵۰ هزار میلیارد تومان هم برای رفع فقر مطلق در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت نوبخت گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان پا برجاست اما جایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی خطرزا باشد آن را حذف می‌کنیم و از آن طرف یارانه معیشتی را افزایش می‌دهیم. 

او تاکید کرد: همه کارکنان دولت، افزایش ۲۵ درصدی حقوق را سال آینده شاهد خواهند بود. تعداد قابل توجهی استخدام کادر درمان خواهیم داشت. 

نوبخت از افزایش ۲ برابری حقوق سربازان خدمت وظیفه خبر داد و گفت: در لایحه بودجه افزایش حقوق کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را در نظر داریم. 

نوبخت با اشاره به چندین طرح عمرانی در کشور بیان کرد: بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به سلامت و دفاع کشور دارد به نحوی که با افزایش تعداد استخدامی‌های کادر درمان بودجه آن را تا ۸۰ هزار میلیارد تومان رسانده است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه توان دولت برای حمایت از معیشت در بودجه ۱۴۰۰ مشهود است، گفت: از بودجه دفاع می‌کنم چون برای بهبود معیشت بسیاری از مردم سهیم در بودجه، حقوق‌ها و دستمزدها را با روش‌های مختلف افزایش دادهایم. 

وی افزود: شرمنده‌ام که بیش از این توان افزایش حقوق‌ها را نداشتیم و اگر دستمان باز بود قطعا این کار را می‌کردیم. می‌دانیم تورم ناشی از افزایش نرخ ارز به معیشت مردم آسیب زده است. 

نوبخت تاکید کرد: برای افزایش سهم مالیات در بودجه نور افکن شناسایی مودیان را قوی‌تر کردیم و با روش‌هایی نظیر مالیات بر عایدی سرمایه و درآمد خانوار درآمدها را به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم. البته رقم بیشتری را پیشنهاد دادیم که با مشورت وزیر امور اقتصادی و دارایی آن را به همین عدد رساندیم. 

نوبخت گفت: کشورهای پیشرفته مطابق ۳۰ تا ۴۰ درصد GDP خود مالیات ستانی می‌کنند اما ایران همچنان ۴ تا ۵ درصد از GDP خود مالیات اخذ می‌کند. خوشبختانه در امسال ۱۰۰ درصد درامدهای مالیاتی پیش بینی شده محقق شد. 

او افزود: پیش بینی کرده‌ایم رشد اقتصادی سال آینده مثبت باشد چرا که رشد اقتصادی فصل گذشته ۲ دهم درصد مثبت بوده است. آنطور که بانک مرکزی پیش بینی کرده است تورم در سال آینده ۲۲ درصد خواهد بود هرچند مرکز رسمی اعلام تورم مرکز آمار است. 

نوبخت در پایان گفت: به هیچ وجه حامل‌های انرژی اعم از آب، برق و سوخت گران نخواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز