خبرگزاری کار ایران

درخواست توزیع اعتبار فوق‌العاده سختی کار در حوزه بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۰۵۶

محمد رضاسقائیان فرد، به نمایندگی جمعی از کارکنان حوزه بهداشت، در نامه‌ای سرگشاده خواهان حمایت مسئولان وزارت بهداشت از کارکنان بهداشت شد.

به گزارش ایلنا، متن این نامه به شرح زیر است: 

باسمه تعالی

مسئولان وزارت بهداشت با بی‌عدالتی بیش از این بر تن رنجور بهداشت زخم نزنید! 

قبل از هرچیز برای اینکه هیچگونه شائبه دو قطبی درمان- بهداشت شکل نگیرد و زحمات همکارانمان در بخش درمان اعم از پزشک و پرستار نایده انگاشته نشود، برخورد لازم می‌دانیم از زحمات، ایثار وتلاش شبانه‌روزی این قشر زحمتکش کمال سپاس خود را اعلام داریم و به‌صراحت عرض کنیم که مخاطب این یادداشت آنان نمی‌باشند بلکه مسئولانی هستند که انصاف و عدالت را در قبال «بهداشت» مراعات نمی‌نمایند. 

آقای وزیر بهداشت، معاون بهداشت وزارت بهداشت، مخاطبمان شمایید! 

ای کسانی که مسئول اطلاع‌رسانی به مقامات عالی و سران سه قوه و مراجع معظم هستید، فریادمان را به گوش آنان برسانید! 

وزارت بهداشت دو بازوی توانمند در مبارزه با کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا دارد اعم از درمان و بهداشت که سهواً یا عمداً یک بازوی آن در جامعه و اخبار و مواضع و…نادیده و کمرنگ نشان داده شده و آن «بهداشت» است. 

آقای مسئول! 

آیا خبر دارید دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت طی نامه‌ای به شماره ۱۵۶۵۶/۴۰۰د مورخ ۹۹/۰۸/۲۶ (به پیوست ارسال می‌گرد) درخواست ارسال اطلاعات از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت تخصیص و توزیع اعتبار فوق‌العاده سختی مخصوص کادر درمان شده است؟ 

آقای وزیر! ذکر این نکته ضروری است که این نامه معاون درمان جدا از نامه افزایش فوق‌العاده ویژه کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی صادره از سازمان برنامه و بودجه کشور به جناب‌تان به شماره ۴۵۸۲۳۰ مورخ۹۹/۰۸/۲۷ است. از این‌رو چرا بهداشت در توزیع اعتبار فوق‌العاده سختی دیده نمی‌شود؟ آقای دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارتخانه بیدار شوید! تعلل تا کی؟ چه اقدامی در این راستا به انجام رسانده‌اید؟ آقای وزیر! چرا دستور نمی‌دهید به موازات معاون درمان نسبت به تهیه اطلاعات جهت توزیع اعتبار فوق‌العاده سختی در حوزه بهداشت هم اقدام شود؟ 

همانطور که بیان شد نامه معاون درمان وزارت مجزا از نامه سازمان برنامه و بودجه کشور است که مشکل و درد دوصدچندان می‌شود که باز چرا معاون بهداشت اقدامی نکرده است؟ داستان از چه قرار است آقای مسئول! در پایان جهت اطلاع مجدد جنابتان و افکار عمومی به گوشه‌ای از اقداماتی که شبانه‌روز توسط واحدهای کاری بهداشت در مقابله با کرونا در حال انجام است، توجهتان را جلب می‌نمایم: 

آیا خبر دارید که در حال حاضر تعیین و تأیید وسایل حفاظت فردی ویژه پرسنل درمان، بازدید و نظارت و بازرسی از بیمارستان‌ها، پمپ بنزین‌ها، معادن، کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش، کارخانجات تولید موادغذایی – آرایشی بهداشتی و شوینده‌ها و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (پروتکل مبارزه با کرونا) در اصناف و…. توسط بازرسان بهداشت حرفه‌ای انجام می‌پذیرد؟ 

آیا خبر دارید که در حال حاضر نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (پروتکل مبارزه با کرونا) در اماکن عمومی و مراکز توزیع موادغذایی و گندزدایی اماکن شهری و روستایی و نظارت بر آرامستان‌ها و ضدعفونی اجساد فوت شده از کرونا و…. توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می‌پذیرد؟ 

آیا خبر دارید اعزام تیم‌های واکنش سریع به منازل بیماران کرونایی جهت قطع زنجیره انتقال، نظارت بر نقاهتگاه‌های بیماران و اعلام ترخیصی انان به شبکه‌های بهداشت، تهیه و تحویل محیط کشت به مراکز نمونه‌گیری و جمع‌آوری و ارسال به آزمایشگاه‌ها، ورود و ثبت اطلاعات بیماران به سامانه‌های وزارتی و استانی و پیگیری وضعیت بیماران و پاسخگویی و مشاوره از طریق تلفن۴۰۳۰ توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیر انجام می‌پذیرد؟ 

آیا خبر دارید غربالگری‌ها و پیگیری وضعیت بیماران کرونایی توسط مراقبین سلامت و بهورزان انجام می‌گیرد؟ 

آیا خبر دارید ویزیت مراجعین و پیگیری بیماران کرونایی در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و مراکز منتخب تشخیص و درمان کرونا توسط پزشکان شاغل در بخش بهداشت انجام می‌پذیرد؟ 

آیا خبر دارید مشاوره تلفنی در حوزه روانشناسی و تغذیه به مردم و مادران باردار و بیماران اعصاب و روان و افراد دارای فشارخون بالا و… توسط کارشناسان بهداشت روان و تغذیه صورت می‌پذیرد؟ 

آقای وزیر بهداشت! آقای معاون بهداشت! به‌عنوان مقام مسئول از این حجم کار اطلاع دارید؟ مسلماً اطلاع دارید که اگر اطلاع نداشته باشید وااسفا وامصیبتا! 

آیا تصور می‌کنید کادر بهداشت مبتلایان کرونایی نداشته و شهیدی در این راه تقدیم سلامت ننموده‌اند؟ 

امیدواریم جوابی قانع‌کننده برای ترمیم زخم‌های نشسته بر دل و جسم شاغلین بخش بهداشت داشته باشید و جبران مافات نمایید و هرچه سریعتر نامه اختصاص این اعتبار به حوزه بهداشت نیز ابلاغ نمایید. 

والسلام علی من اتبع الهدی

محمدرضا سقائیان‌فرد به نمایندگی جمعی از کارکنان حوزه بهداشت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز