خبرگزاری کار ایران

خصوصی‌سازی عامل فساد، تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۰۴۹

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، گفت: خصوصی‌سازی جز فقر، فساد بیکاری کارگران، تعطیلی واحدهای تولیدی وبدبینی جامعه کارگری نسبت به برخی مسئولین حاصل دیگری نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «نصر الله دریابیگی» در خصوص اعلام واگذاری ۲۲ معدن توسط رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت در استان در جلسه شورای معادن گفت: در دو دهه گذشته واگذاری بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در استان و اقصی نقاط کشور ناعادلانه و ستم به جامعه کارگری و مردم بوده است.

او افزود: مسئولین امر خصوصاً دستگاه‌های ذیربط فراموش نخواهند کرد، که چگونه شرکت‌های چیت‌سازی بهشهر و نساجی طبرستان در مازندران که روزگاری بیش از ۵ هزار نفر نیروی کار مشغول به کار بودند، امروز کاملاً تعطیل و کارگران شریف آنان با مشقت زندگی و بسیاری از آنان بازخرید و با پرداخت اندک حق بیمه توسط خودشان، مستمری بسیار ناچیز و حداقلی از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند.

این فعال کارگری با اشاره به مشکلات واگذاری واحد ذغال سنگ البرز مرکزی اظهار داشت: یکی ازبنگاهای بزرگ معدنی در مازندران که در دو دهه گذشته بیش از ۵ هزار کارگردر آن مشغول کار بودند شرکت زغال سنگ البرز مرکزی است که، متاسفانه با واگذاری به بخش خصوصی تعداد کارگران آن به حداقل هزارنفر کاهش یافت وآن‌ها در شرایط سخت با حداقل دستمزد بدون امنیت شغلی و رعایت حداقلهای ایمنی کار مشغول کارند ومسئولان نیز هیچ نظارتی برکار پیمانکاران این معادن ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران در ادامه گفت: در یک الی دو ده گذشته شاهد خصوصی‌سازی واحدهای همانند نساجی مازندران، چیت‌سازی بهشهر، کشت و صنعت شمال، نساجی چوخا، ذغال سنگ البرز مرکزی، نساجی بابکان، نساجی قائمشهر، خزر خز تنکابن و بسیاری از واحدهای دیگر در مازندران بوده‌ایم که جز فقر، فساد، بیکاری کارگران، تعطیلی واحد ها، بدبینی جامعه کارگری و مردم به عوامل واگذاری حاصل دیگری نداشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در پایان به رئیس صنعت و معدن و تجارت استان و دیگر مسئولین گفت: آزموده را آزمودن خطاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز