خبرگزاری کار ایران

اعتراض نمایندگان کارگری به عدم برگزاری جلسه ترمیم مزد و مستمری/ وزارت کار به مطالبات کارگران توجهی ندارد!

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۳۹۳

نمایندگان کارگری شورایعالی کار به عدم برگزاری جلسه ترمیم مزد و مستمری اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان کارگری شورایعالی کار از بی‌توجهی به قانون و عدم برگزاری جلسه ترمیم مزد و مستمری انتقاد بسیار دارند. این نمایندگان که بیست و سوم مهرماه، نامه درخواست برای برگزاری جلسه فوق‌العاده شورایعالی کار را در دبیرخانه این شورا به ثبت رسانده‌اند، می‌گویند: قانون تصریح دارد دو هفته بعد از دریافت نامه باید جلسه سه‌جانبه برگزار شود اما حالا بیش از چهل یا حتی پنجاه روز گذشته اما خبری از برگزاری جلسه نیست.

این نمایندگان می‌گویند: دولت و به طور مشخص وزارت کار هیچ توجهی به سه‌جانبه‌گرایی و مطالبات کارگران ندارد؛ چراکه یکجانبه و خودسرانه با برگزاری جلسه سه جانبه مخالفت می‌کنند.

علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) با تاکید براینکه رویه وزارت کار غیرقانونی است و دبیر شورایعالی کار نمی تواند یک تنه با برگزاری جلسه مخالفت کند، می‌گوید: گویا نامه اعضای کارگری –یکی از سه ضلع مذاکرات اجتماعی- را کاملاً نادیده گرفته‌اند؛ این کار، غیرقانونی است و کارگران در مقابل این بی توجهی ساکت نمی‌نشینند.

نمایندگان کارگری شورایعالی کار توقع دارند براساس الزامات قانونی و مطابق تصریحات بخشنامه مزد (که البته بدون امضای اعضای کارگری ابلاغ و اجرایی شده) جلسه‌ای برای بررسی راهکارهای ترمیم مزد و جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز