خبرگزاری کار ایران

جمعه سیاهِ کارگران آلمانی/ آمازون حق و حقوق کارگران را به رسمیت نمی‌شناسد!

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۲۶۰

تعدادی از کارگران آلمانی که در شعب شرکت آمازون در کشور آلمان مشغول به کار بودند، نسبت به وضعیت بهداشتی خود اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از یورونیوز، حدود ۲۵۰۰ کارگر آلمانی در آخرین جمعه ماه نوامبر معروف به «جمعه سیاه» اعتراض کردند. کارگران شرکت «آمازون» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری ایالات متحده نسبت به وضعیت خود اعتراض کردند و بهبود شرایط کاری خودشان را مطالبه کردند.

کارگران معترض آلمانی که در شعب شرکت آمازون در این کشور اروپایی کار می‌کنند، در شعب مهم این شرکت اعتراض کردند. کارگران در شهرهای لایپزیگ، باد هرسفلد، راینبرگ، ورنه، آوگسبورگ و کوبلنتس اعتراض کردند.

اتحادیه‌های صنفی کارگری آلمان درباره اعتصاب کارگران شرکت آمازون گفت: کارگران بخش تحویل کالا (دلیوری) در هفت شعب شرکت آمازون دست به اعتصاب سه روزه زدند. اعتراض از عصر روز چهارشنبه آغاز شده و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت. هدف کارگران از این اعتراض، ایجاد اختلال در فروش این شرکت در روز جمعه سیاه است.

نماینده کارگران شرکت آمازون می‌گوید: اعتراض ما نسبت به گذشته متفاوت است. کرونا در تمام دنیا شیوع یافته است و ما خواهان شرایط بهداشتی مناسبی هستیم. اعتصاب ما آرام است و بدون برگزاری تجمع انجام خواهد شد. ما به دلیل شیوع کرونا در یک محل تجمع نمی‌کنیم.

او ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از کارگران بی‌وقفه کار خودشان را انجام می‌دهند، اعتراض ما خللی در تحویل کالای مشتریان ایجاد نکرده است.

چندین سال است که اتحادیه‌های صنفی کارگری آلمان از آمازون درخواست کرده‌ تا «توافقات جمعی منطقه‌ای» را به رسمیت شناسد. اتحادیه کارگری آلمان  از این غول تجاری آمریکایی می‌خواهد تا حفاظت بهتر، سلامت و امنیت کارگران را تضمین کند.

اتحادیه کارگران آلمان اعلام کرده است: متاسفانه کارگرانی که در شرکت آمازون مشغول به کار هستند، از امنیت و سلامت برخوردار نیستند و شیوع بیماری و ابتلا به کرونا آنها را تهدید می‌کند. بیش از هزار کارگر آلمانی در شهرهای گرابن و آوگسبورگ به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

شرکت آمازون در آلمان ۱۶ هزار نیروی انسانی استخدام کرده است که بیش از ۱۰ هزار نفر از این آنها، کارگران فصلی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز