خبرگزاری کار ایران

معافیت بیمه سهم کارفرمایی کارگاه‌های زیر ۵ نفر در صورت جابجایی ممکن شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۸۲۷

کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۵ نفر که چندی پیش سازمان تامین اجتماعی معافیت بیمه‌ای آن‌ها را لغو کرده بود، در صورت جابجایی کارگاه محل کار خود همانند قبل می‌توانند از این معافیت برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا، مهرماه سال جاری بخش‌نامه‌ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی منتشر شد که از تاریخ ۱۳۹۹.۷. ۱۹ به این‌سو، کارگاه‌های جدیدالتأسیس زیر پنج نفر دیگر نخواهند توانست از معافیت بیمه‌ای برخورد شوند ، از قرار معلوم با پی گیری هیات رئیسه اتاق اصناف وبا بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۵ نفر مجوز دار که قبل از این بخشنامه از معافیت بیمه‌ای استفاده می‌کردند، در صورت جابجایی وانتقال کارگاه، همانند قبل می‌توانند از این معافیت بیمه‌ای برخوردار شوند.

او گفت: بخشنامه‌ای که مهر ماه سازمان تامین اجتماعی صادر کرده بود کلیه کارفرمایان کارگاه‌ها زیر ۵ نفرکارگر را  حتی در صورت انتقال وجابجایی کارگاه‌، از تسهیلات موضوع قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما که پیش‌تر طبق مصوبه ۱۳۶۱/۱۲/۱۶مجلس شورای اسلامی، اعمال می‌شد، محروم کرده بود اما با رایزنی‌های انجام شده از سوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و بر اساس بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی این مشکل رفع شده است.

وی تاکید کرد: ضمنا کارگاه‌های زیر پنج نفر در ۳۸رسته نیز در این معافیت بیمه‌ای دیده شده‌اند و با بررسی اتاق اصناف ایران و با همکاری مجلس شورای اسلامی موضوع به روزرسانی لیست رسته‌های مشمول و افزایش برخی مشاغل در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز