خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان استان خراسان خواستار اصلاح همسان‌سازی برای همه گروه‌ها هستند/ مستمری‌ها را به خط فقر برسانید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۶۶

بازنشستگان کارگری استان خراستان خواستار اصلاح همسان‌سازی برای همه گروه‌ها هستند.

بازنشستگان کارگری استان خراسان در تماس با خبرنگار ایلنا، بر لزوم ترمیم مستمری بازنشستگان و افزایش دریافتی همه گروه‌های مستمری‌بگیر تاکید کردند و گفتند: باید فرمول‌های همسان‌سازی برای تمام گروه‌ها افزایش یابد.

قرار است در آذرماه، همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور اصلاح شده و سابقه سختی کار آن‌ها لحاظ شود. بازنشستگان خراسانی می‌گویند: همه گروه‌های مستمری‌بگیر از جمله ازکارافتادگان و بازماندگان از دریافتی خود و نحوه اجرای همسان‌سازی اعتراض دارند و انتظار دارند هرچه زودتر اصلاحات لازم عملی شود.

براساس برآورد کارشناسان، همسان‌سازی واقعی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ سازمان که مطالبات خود را از دولت نگرفته، این پول را در اختیار ندارد اما حتی اگر نیمی از بدهی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت پرداخت شود، بهبود معیشت بازنشستگان به سادگی اجرایی خواهد شد.

یک بازنشسته خراسانی با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری تشکل‌ها از جمله کانون‌های بازنشستگان گفت: باید دریافتی بازنشستگان کارگری به اندازه خط فقر حداقلی افزایش یابد؛ خط فقر اکنون بالای ۸ میلیون تومان است و نباید بازنشستگان کمتر از این میزان دریافتی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز