خبرگزاری کار ایران

کاهش ۷۱ درصدی پرونده‎‌های اجرای احکام در تامین اجتماعی غرب تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۳۱۳

در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ لغایت آبان ماه سال جاری (۱۳۹۹) از مجموع ۹۵۰ پرونده اجرای احکام در سطح اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ۶۸۰ پرونده مختومه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ، حسین امیری‌گنجه (مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ) در حاشیه نشست شورای معاونان این اداره کل گفت: طی چند ماهه اخیر جهش بسیار بلندی در کاهش پرونده‌های حقوقی صورت گرفت و طی آبان ماه سال جاری ۱۶۰ فقره پرونده اجرای احکام مختومه گردید. 

امیری‌گنجه با اشاره به تلاش‌های اداره کل غرب تهران بزرگ در کاهش پرونده‌های اجرائی احکام گفت: کارگروهی متشکل از معاونت تعهدات بیمه‌ای و اداره حقوقی غرب تهران بزرگ تشکیل شد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزایش نیروی انسانی، زمان کاری و حضور موثر در شعب؛ ضمن به حداقل رساندن زمان رسیدگی به پرونده‌های اجرای احکام، رضایتمندی بیمه‌شدگان و کارفرمایان را نیز ارتقا بخشیدیم. 

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به عملکرد کلی اداره حقوقی اداره کل غرب تهران بزرگ گفت: طی ۷ ماهه سال جاری، دادنامه صادره به طرفیت اداره کل (منهای موضوعات مرخصی زایمان و ۲٪ جانبازان) ۱۳۸۷ فقره پرونده بود که از این تعداد با تلاش وافر کارکنان اداره حقوقی این اداره کل ۸۳۳ فقره پرونده له سازمان از سوی اداره کل غرب تهران بزرگ صادر شده است. 

وی تاکید کرد: از مجموعه پرونده‌های اجرای احکام ۴۷۱ پرونده تا پایان سال ۱۳۹۸ در دست اقدام بوده که هم‌اکنون به کمتر از ۲٪ رسید ومختومه شده است. از ابتدای سال ۱۳۹۹ لغایت آبان ماه ۱۳۹۹ تعداد ۴۴۰ فقره پرونده اجرای احکام به اداره کل غرب تهران بزرگ ارسال شده که هم‌اکنون از این تعداد به کمتر از ۲۷۰ پرونده کاهش یافته که بنا داریم طی ماه‌های آینده این تعداد را به صفر برسانیم. 

امیری‌گنجه طرح شکایت از سوی بیمه‌شدگان و کارفرمایان را حق قانونی و در راستای احقاق حق شهروندی برشمرد و افزود: در اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها بعضا اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که ما نمی‌توانیم فراتر از قوانین عمل کنیم. 

وی تاکید کرد: کاهش شکایت در دیوان عدالت اداری در گرو افزایش سطح آگاهی مخاطبان، بازنگری در برخی از قوانین و دستورالعمل‌ها و رعایت نمودن قوانین و اصول بیمه‌‎ای از سوی کارفرمایان را طلب می‌کند. 

وی با اشاره به موضوع برقراری مستمری در کارهای سخت و زیان‌آور گفت: متاسفانه تفسیر از این قانون نیازمند شفاف‌سازی است. بسیاری از کارها و مشاغل ذاتا سخت و دشوار است، اما زیان‌آور نیست و قابلیت کاهش سختی در کار وجود دارد، اما بسیاری از مشاغل ماهیتا زیان‌آور و غیرقابل وصف می‌باشد و دارای آلاینده‌های روحی، جسمی و روانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز