خبرگزاری کار ایران

سالاری تأکید کرد؛

تداوم و ارتقای خدمات کارگزاری‌ها همزمان با تحول دیجیتال و طرح ۳۰۷۰ تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲۹۱

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تحول دیجیتال و طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی تعارضی با تداوم و ارتقای خدمات کارگزاری‌ها ندارد و با غیرحضوری شدن خدمات فعلی، خدمات جدیدی به کارگزاری‌ها محول می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره انجمن کارگزاری‌های رسمی تامین اجتماعی گفت: موضوع مهمی که باید مورد توجه کارگزاری‌ها قرار گیرد این است که غیرحضوری شدن خدمات تأمین اجتماعی به معنی ارائه نشدن آن خدمات به صورت حضوری است و کارگزاری‌ها نیز همچون شعب تأمین اجتماعی بایستی مراجعه کنندگان را برای استفاده از خدمات غیرحضوری توجیه و راهنمایی کنند. 

سالاری ارائه همزمان حضوری و غیرحضوری خدمات را موجب لطمه وارد شدن به برنامه غیرحضوری شدن خدمات ارزیابی کرد و گفت: به مرور خدمات جدیدی به کارگزاری‌ها محول می‌شود و امیدواریم بتوانیم در آینده و با برنامه‌ریزی مناسب به جایی برسیم که مراجعات حضوری مردم به تأمین اجتماعی به صورت حداقلی باشد و مراجعات اندک مردمی نیز به دفاتر کارگزاری‌ها انجام شود و شعب تأمین اجتماعی وظایف نظارت و پشتیبانی را برعهده بگیرند. 

وی افزایش اختیارات و دسترسی کارگزاری‌ها به سامانه اتوماسیون سازمان تأمین اجتماعی را از مطالبات مورد تأیید این دفاتر برشمرد و گفت: با توجه به ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری سامانه‌های سازمان تأمین اجتماعی امکان ایجاد دسترسی مناسب به کارگزاری‌ها فراهم شده و این کار به زودی انجام می‌شود. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم حمایت این سازمان از دفاتر کارگزاری تابعه تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی و شیوع کرونا شاهد کاهش نسبی مراجعات و به دنبال آن کاهش درآمد کارگزاری‌ها هستیم و کارگزاری‌ها نیز همانند سایر مجموعه‌های تابعه سازمان مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

مهرداد قریب (معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی) نیز در این جلسه گفت: کارگزاری‌ها به منظور رضایت و تکریم جامعه تحت پوشش این سازمان ایجاد شده‌اند و بابت تلاش و زحمات ۵۰۰۰ نفر از کارکنان کارگزاری‌ها تشکر می‌کنیم. 

وی افزود: درحال حاضر اولویت اصلی سازمان تأمین اجتماعی غیرحضوری شدن خدمات است و این موضوع نه یک انتخاب بلکه الزام و تعهد قانونی و بدون بازگشت سازمان است. 

قریب گفت: از واگذاری خدمات جدید توام با نظارت و ارزیابی بیشتر کارگزاری‌های استقبال می‌کنیم و اولویت اصلی ما ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است. 

سعید حسینی (سرپرست دبیرخانه امور بیمه‌ای کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی) نیز در این جلسه گفت: بازنگری در تعاملات کارگزاری‌ها با سازمان تأمین اجتماعی و واگذاری خدمات جدید به این دفاتر در دست بررسی است. 

وی افزود: از کارگزاری‌های انتظار داریم که تمامی خدمات قابل ارائه که توسط شعب ابلاغ می‌شود را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز