خبرگزاری کار ایران

وزارت کار اعلام کرد؛

شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی برای کارگران/ جزئیات پرداخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۹۸۱

معاون تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی جزئیات پرداخت وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به کارگران را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر کبیری (معاون تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی) گفت: یک خط اعتباری ۷۵۰۰ میلیارد تومانی برای خانه‌دار شدن کارگران ایجاد شده که می‌توانند با عضویت در تعاونی‌های مسکن از این خط اعتباری استفاده کنند و به ازای هر واحد میانگین ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله دریافت کنند.

وی افزود: آن‌ها می‌توانند هم از طریق اقدام ملی مسکن این کار را انجام دهند و هم تعاونی‌های مسکن و مسکن کارگری که مجزا به ادارات کل ما مراجعه می‌کنند و می‌توانند در صورت داشتن مجوز‌های قانونی از این خط اعتباری استفاده کنند.

کبیری بیان کرد: تمامی عزیزانی که به هر دلیلی تا کنون خانه دار نشده‌اند به ویژه قشر کارگر که در این شرایط اقتصادی دچار تنگنا شده و مستاجر هستند، تعاونی‌های مسکن کارگری می‌توانند تشکیل شوند و اکنون هم از ۱۴ استان درخواست داشته‌ایم و ما هم به این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده‌ایم و آن‌ها نیز به بانک معرفی شده‌اند که در این میان، می‌توانند در صورت داشتن زمین و یا دریافت زمین از طریق وزارت مسکن، فرآیند خود را طی کنند که این زمین‌ها می‌توانند به صورت رایگان و یا با اقساط بلند مدت باشند.

کبیری تصریح کرد: زمین در اختیار تعاونی مسکن کارگری قرار داده می‌شود به ویژه در نزدیکی نواحی صنعتی که با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی، زمین‌هایی که امکان ساخت و زندگی در آن‌ها وجود دارد در اختیار کارگران قرار می‌گیرد و در حال حاضر هم چهار نقطه شروع کرده‌اند که بیش از ۸۶۰۰ نفر از کارگران در این تعاونی مسکن عضو شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز