خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران کارخانه بازیافت زباله اهر برای راه‌اندازی دوباره کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۴۰۵

کارگران کارخانه بازیافت زباله اهر می‌گویند با گذشت حدود ۷ سال از متوقف شدن فعالیت تولیدی کارخانه، منتظر اقدام جدی مسئولان برای از سر گیری تولید هستیم.

منابع کارگری در کارخانه تعطیل شده بازیافت زباله اهر در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به استمرار مشکلات کارگران این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: کارخانه بازیافت زباله اهر حدود ۵۰ کارگر داشت که از زمان تعطیلی کارخانه کاری برای انجام دادن ندارند و به حال خود رها شده‌اند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده این کارخانه، این واحد بعد از چند سال ورشکستگی که با اعتراض کارگران همراه بود، به مدت ۶ ماه به یک سرمایه‌گذار اجاره داده شد تا جایی که وضعیت کارخانه رو به بهبودی رفت و تعدادی کارگر نیز مشغول کار شدند اما شرایط به یکباره تغییر کرد و کارفرما ناچار شد تولید را با ۵۰ کارگر موقتا متوقف کند.

آن‌ها با بیان اینکه این واحد تولید کمپوست گنجایش اشتغال حدود ۱۵۰ نفر نیروی کار را دارد، درباره ظرفیت تولید کارخانه گفتند: این کارخانه با ظرفیت اسمی ۳۰۰ تن در سال ۹۱ به بهره‌برداری رسید که به‌عنوان دومین کارخانه بزرگ بازیافت زباله و تولید کمپوست در آذربایجان شرقی شناخته شد. این کارخانه ظرفیت تولید ۱۱ نوع متفاوت کود را دارات که از سر گیری فعالیت آن می‌تواند کمک زیادی در بخش کشاورزی اهر نیز باشد.

کارگران کارخانه بازیافت زباله اهر همچنین گفتند: در حال حاضر این کارخانه با انبوهی از زباله به حال خود رها شده است و کارگران بیکار شده آن پیگیر وضعیت بازگشت به کار هستند.

کارگران با بیان اینکه سال‌ها پیش مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود فعالیت کارخانه متوقف شود و کارگران بیکار شوند، گفتند: از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد به صورت جدی‌ به دلیل حجم انبوهی از زباله دچار مشکل شود، به داد کارخانه و کارگران آن برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز