خبرگزاری کار ایران

در سال‌جاری؛

افزایش تصادفات در چهارمحال و بختیاری خارج از هنجار است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش تصادفات جاده ای امسال در استان خارج از هنجار است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی دشتکی افزود: جاده تنها علت افزایش خارج از نرم تصادفات بین شهری نیست.

وی ادامه داد: عوامل انسانی، عدم نصب دوربین‌های کنترل سرعت جاده‌ای و به میزان کافی نبودن علائم راهنمایی و رانندگی عواملی هستند که منجر به رشد تصادفات در چهارمحال و بختیاری شده‌اند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه نقاط بحرانی منجر به تصادف در استان شناسایی و با کار کارشناسی در جهت رفع این نقاط حادثه‌خیز تلاش شود، افزود: استانداری در راستای کاهش نقاط حادثه خیر جاده‌ای از لحاظ اعتبارات حمایت می‌کند.

وی گفت: نصب دوربین کنترل سرعت در جاده خود به نوعی عامل بازدارنده برای رانندگان است تا با سرعت مطمئنه حرکت کنند و اثر کاهشی چشم‌گیری بر روی میزان تصادفات دارد.

سلیمانی دشتکی از نیروی انتظامی نیز خواست که میزان گشت نامحسوس و ایست بازرسی را ارتقا و ساماندهی کند تا شاهد کاهش تصادفات محورهای مواصلاتی بین شهری درون استان شویم.

وی اظهار کرد: شرکت گاز چهارمنطقه خوی، میانکوه، هوره و دشتک را از لحاظ حادثه‌خیزی و تلاقی جاده و خطوط انتقال لوله گاز ظرف یک هفته اقدامات لازم را به عمل آورد.

سلیمانی دشتکی افزود: شرکت نفت نسبت به ایمن سازی جاده درسترسی خود به محور مواصلاتی شهرکرد- اصفهان ظرف سه ماه اقدام کند و با توسعه پارکینگ این شرکت از پارک نفت‌کش‌ها در کنار جاده که خطرساز است، جلوگیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز باید با ساماندهی ورودی و خروجی شهرک صنعتی شهرکرد تا سه ماه آینده اقدامات لازم را به عمل آورد.

کد خبر : ۳۸۲۳۵۶