خبرگزاری کار ایران

جراحی پیوند کلیه برای ۱۰درصد از بیماران چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۴۷

در اواخر ماه گذشته عمل جراحی پیوند کلیه برای بیمار دیالیزی ۳۹ ساله از اهالی شهر جونقان انجام شد.

متخصص فلوشیپ پیوند کلیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در کنفرانس آشنایی با مرگ مغزی و اهداء عضو در بیمارستان هاجر(س) شهرکرد، تعداد بیماران تحت همودیالیز در استان را حدود ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضرمقدمات انجام عمل پیوند کلیه برای ۱۰ درصد این افراد فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، دکتر مجید شیرانی، همچنین از انجام سومین عمل جراحی پیوند کلیه موفق در استان خبر داد و تصریح کرد: در اواخر ماه گذشته عمل جراحی پیوند کلیه برای بیمار دیالیزی ۳۹ ساله از اهالی شهر جونقان انجام شد.

وی با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد از دی‌ماه سال جاری افزود: پیش از این کلیه جداسازی شده به اصفهان منتقل می شد. اما در این مدت با انجام سه عمل جراحی پیوند کلیه موفق بیماران نیازمند به پیوند در استان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی، با اشاره به جایگاه استان چهارمحال و بختیاری در بین سایر استان‌های کشور در امر اهدای عضو افزود: فعال شدن سایر استان‌ها در این زمینه و ملزم شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۱ هیات وزیران مبنی بر راه اندازی واحد فراهم آوری اعضاء‌ باید برای حفظ و ارتقاء این جایگاه تلاش مضاعف داشت.

دکتر شیرانی با اشاره به امکانات و پتانسیل‌های موجود به لحاظ کادر مجرب پزشکی و پرستاری در استان چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به حساسیت عمل پیوند قلب، در حال حاضر لیست انتظار بیماران دریافت کننده قلب این استان با استان اصفهان مشترک بوده و قلب جدا سازی شده از بیماران مرگ مغزی استان در بازه زمانی ۶۰ دقیقه به بیمارستان چمران اصفهان منتقل و در این بیمارستان پیوند زده می‌شود.

دکتر مجید شیرانی افزود: کبد جداسازی شده این بیماران نیز با توجه به تجارب خوب تیم پیوند بیمارستان شیراز در زمینه انجام عمل جراحی پیوند کبد و مشترک بودن لیست انتظار این استان با استان فارس در بازه زمانی ۶ ساعته به شیراز منتقل می‌شود.

دکتر شیرانی با اشاره به سابقه تشکیل و فعالیت تیم پیوند در استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۲ و به دنبال دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: اولین اهدای عضو در تیرماه این سال توسط خانواده جوان ۱۷ ساله لردگان صورت گرفت.

به گفته وی، تاکنون مسن‌ترین اهدا کننده، خانمی ۷۸ ساله فرخشهری و کوچکترین بیمار مرگ مغزی اهدا کننده عضو دختر بچه پنج ساله لردگانی بوده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز