خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان چهار محال و بختیاری؛

اولین همایش بین المللی فرش دستباف در سال آینده برگزارمی‌شود

کد خبر : ۲۱۶۴۳۲

کشور از نظر سیاست خارجی شرایط دشواری را طی می‌کند اما صادرات از روند خوبی برخوردار است.

دکتر نعیم امامی، مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان چهار محال و بختیاری، گفت: کشور از نظر سیاست خارجی شرایط دشواری را طی می‌کند اما صادرات از روند خوبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری پیش بینی شده بود که ۹۰/۸ میلیون دلار صادرات کالا داشته باشیم ولی طبق آمار۸۵/۸ میلیون دلار صادرات کالا انجام گرفته که ۹۷ درصد آن به ثمر رسیده است.

امامی گفت: عمده کالاهای صادراتی در حوزه‌های مختلف است که بیش از ۲۱ قلم مانند منسوجات –مصالح ساختمانی – لوازم خانگی –بادام و… به ۱۲ کشو صادر شده است.

وی افزود: کشورهای هدف صادرات کالا کشورهای خلیخ فارس و دریای خزر مانند عراق – ارمنستان – پاکستان – امارات – مالزی – قرقیزستان است و در کنار صادرات کار آموزش و پژوهش در زمینه تجارت خارجی ۱۳ کارگاه آموزش تخصصی با ۷۳۰ شرکت کنند برگزار شده است.

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان اظهار داشت: همایش نفوذ به بازار عراق در استان جهت آسیب‌شناسی و شناسایی فرصت‌ها برگزار شد که در این همایش حضور داعش برای صادر کنندگان ایرانی تبدیل به یک فرصت شناخته شد.

وی افزود: در تجارت خارجی دو کالای مهم مانند بادام و فرش دستباف زمینه صادرات و تجارت دارد و در زمینه صادرات فرش دستباف سهم مناسبی از بازار جهانی نداریم و در گام اول معرفی مناسب و فراگیر این صنعت را به بازار جهانی داریم که در این رابطه اولین همایش بین المللی فرش دست باف در سال آینده برگزار خواهد شد و با داشتن ۵۰ هار بافنده فرش در استان امکان دارد بعنوان شغل دوم ایفای نقش کند و مشکل بیکاری که آزار دهنده می‌باشد تا حدودی مرتفع شود.

امامی گفت: واردات در شش ماهه سال جاری بالغ بر ۲۲.۴۳۴. ۱۷۲ میلیون دلار در زمینه ماشین آلات صنعتی و قطعات برای کارخانجات استان انجام پذیرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز