خبرگزاری کار ایران

در شهرکرد انجام شد؛

عمل آنژیوگرافی قلب شیرخوار ۹ ماهه دربیمارستان هاجر(س)

کد خبر : ۲۰۰۶۴۱

این عمل در نادر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود و امروز به همت مسئولین دانشگاه و بیمارستان، مردم استان از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

دکتر ارسلان خالدی فر افزود: از ابتدای شهریور ماه تا کنون دو عمل آنژیوگرافی در بیمارستان انجام شده است که اولی مربوط به یک کودک ۹ ساله و از نوع آنژیوگرافی درمانی و دومی برای یک شیرخوار ده ماهه و از نوع تشخیصی بود که هر دو عمل برای اولین بار در استان صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، دکتر نبی اله اسدپور متخصص اطفال و فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی انجام عمل آنژیوگرافی برای اطفال را موفقیت بزرگی برای حوزه درمان استان دانست و افزود: این عمل در نادر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود و امروز به همت مسئولین دانشگاه و بیمارستان، مردم استان از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: امروز دومین عمل آنژیوگرافی که با توجه به پایین بودن سن کودک در نوع خود نادر است، برای تشخیص ضرورت عمل قلب این بیمار انجام شد.

به گفته وی، ‌این شیرخوار به علت وجود سوراخ بین دو حفره بطنی با فشار بالای ریه مواجه بود و در صورت عدم تشخیص و اقدام به موقع فشار ریوی بعد از عمل هم بر طرف نمی‌شود که خوشبختانه با انجام این آنژیوگرافی مقدمات انجام عمل جراحی مربوطه انجام شد.

دکتر اسد‌پور با اشاره به راه اندازی بخش استنت گذاری قلب در این بیمارستان اظهار امیدواری کرد: زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات تشخیصی درمانی تخصصی با حداقل هزینه در استان فراهم و از مراجعه بیماران به مراکز درمانی سایراستان‌ها و تحمیل هزینه‌های هنگفت بر آنان جلوگیری شود.

وی افزود: هم اکنون بخش آنژیوگرافی بیمارستان هاجر(س) ظرفیت ارائه خدمت به اطفال مبتلا به بیماری‌های قلب را دارا بوده و در حال حاضر هر هفته به یک تا دو بیمار خدمت ارائه می‌نماید که در صورت لزوم این ظرفیت تا ۵بیمار در هفته نیز افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، آنژیوگرافی می‌تواند برای تشخیص و یا درمان بیماری‌های قلبی و مشکلات مادرزادی قلب کاربرد داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز