خبرگزاری کار ایران

موفقیت پژوهشگر دانشگاه شهرکرد در ساخت داروی ترمیم زخم

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۲۵۳

دکتر مهران عربی، عضو هیأت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه شهرکرد، موفق به ساخت داروی ترمیم زخم از عصاره‌ی بدن کرم خاکی شد.

دکتر مهران عربی عضو هیأت علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه شهرکرد با استفاده از عصارهٔ بدن کرم خاکی موفق به ساخت یک ترکیب دارویی برای ترمیم زخم شد.

دکتر مهران عربی با اعلام این موفقیت به روابط عمومی دانشگاه شهرکرد گفت: ترمیم و درمان زخم‌های سطحی فرآیندی زمان‌بر و وابسته به عواملی نظیر سن بیمار، سلامت عمومی، تغذیه و نحوه درمان است و این ترکیب دارویی با بهبود بخشیدن به فرآیندهای سلولی و ملکولی پوست هنگام قطع اتصال بین سلولی و ایجاد زخم، درمان آن را سرعت می‌بخشد.

دکتر عربی با اشاره به تأثیر این دارو در درمان انواع زخم‌های سطحی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک با انجام بررسی‌های بیشتر و انجام مراحل کلینیکی و پزشکی، نتایج حاصل به انسان نیز تعمیم یافته و خدمت ارزنده‌ای به جوامع بشری و پزشکی ارائه شود.

به گفتهٔ دکتر عربی هزینهٔ استخراج کم و اثربخشی مطلوب در زمینهٔ درمان زخم‌های معمولی و زخم‌های دیابتی از جمله ویژگی‌های این دارو می‌باشد.

گفتنی است این ترکیب دارویی با شمارهٔ ۸۳۰۵۸ در ادارهٔ کل ثبت اختراعات و مالکیت معنوی قوه قضائیه به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز