خبرگزاری کار ایران

فراخوان ثبت نام سومین جشنواره هفت سین و سبزه ‌های نوروزی در شهرکرد آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۲۸۶

مدیر عامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری شهرکرد از آغاز فراخوان سومین جشنواره بزرگ هفت سین و سبزه‌ های نوروزی با عنوان استقبال از بهار در این شهر خبر داد.

مدیر عامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری شهرکرد از آغاز فراخوان سومین جشنواره بزرگ هفت سین و سبزه‌‌های نوروزی با عنوان استقبال از بهار در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا امیدی اظهار داشت: این جشنواره با هدف حفظ و احیای سنتهای نیک بومی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان در راستای حفظ و احیاء فرهنگ اسلامی توسط سازمان رفاهی، تفریحی شهرداری شهرکرد برپا می‌شود.

وی افزود: این جشنواره نوروزی در بخش‌های چینش سفره هفت سنین با محوریت سنتی و مدرن و خلق سفره هفت سین مختص هنرمندان متخصص و همچنین در بخش سبزه آرایی با رویکرد توجه به آداب و رسوم بومی و محلی به همراه نگاه خلاقانه در نظر گرفته شده است.

محمدرضا امیدی گفت: در قسمت ویژه این جشنواره، بخش تهیه تخم مرغ‌های رنگ آمیزی شدهٔ خانگی مختص کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم شهروندان آزاد است خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت شرکت در جشنواره تا ۱۵ اسفند ماه سالجاری فرصت دارند به سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شهرکرد واقع در چهارراه دروازه فارسان مراجعه و ثبت نام نمایند.

مدیر عامل سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری شهرکرد افزود: برهمین اساس تمامی علاقه‌مندان در سنین مختلف می‌توانند با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه در قالب نگاه به فرهنگ و ارزشهای فرهنگی و عناصر بصری شهر، نوآوری و نگاه هنرمندانه خویش با طراحی، ساخت و تهیه سبزه، سفره هفت سین و نمادهای زیبای عید نوروزدر این رقابت نوروزی شرکت کنند.

محمدرضا امیدی بیان داشت: بر همین اساس از حدود ۳۰ نفر برگزیده این جشنواره در بخش‌های مختلف با اهدای جوایز نفیسی روز جمعه ۲۳ اسفند ماه طی مراسمی در محل سالن ورزشی تختی شهرکرد تقدیر به عمل می‌آید.

وی در ادامه بر ضرورت پایبندی به سنت‌های بومی تأکید کرد و گفت: باید در نگهداری سنت‌های زیبای خودکوشا باشیم، چون این سنت‌ها ما را تا این زمان حفظ کرده است.

مدیر عامل سازمان رفاهی، تفریحی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: تصویر تمامی آثار این جشنواره در کتابی نیز چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز