خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و کمپینگ گردشگری در چهارمحال وبختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۸۵۸

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح جامع باید موارد لازم برای ایجاد اقامتگاه‌ها، کمپینگ‌های گردشگری و بازارچه صنایع دستی دیده شود.

به گزارش ایلنا، اسماعیل رمضانی اظهار داشت: صنایع دستی یکی از هنرهای فرهنگ‌ساز است که بخشی از آن قدمت دیرینه دارد و بخشی نیاز به توجه ویژه دارد و بخشی از آن همسو‌ با کشور در حال رشد است و از مجموع ۳۰۰ رشته صنایع دستی حدود ۸۰ رشته را در استان دنبال می‌کنیم.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف شهر افزود: ایجاد بازارچه در جنوب شهر در محور شهرکرد - فارسان، ایجاد بازارچه در غرب در محور شهرکرد - سامان و ایجاد بازارچه در محور شرق در طرح جامع دیده شود.

وی بیان کرد: همچنین مسیر گردشگری فرهنگ و هنر پیشنهاد داده شده است و طرح آن در دفتر معاون اقتصادی استاندار رونمایی شده و این طرح توانسته بخشی از ابنیه تاریخی و صنایع دستی را در این مسیر پوشش داده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در شهرکرد متاسفانه مجتمع کارگاهی صنایع دستی نداریم که در صورت ایجاد می‌توان علاوه‌بر تقویت کارگاه‌های صنایع دستی می‌تواند در جذب گردشگر و ساماندهی آن‌ها برای بازدید و خرید صنایع دستی موثر باشد.

وی بیان کرد: تعیین و تعریف اراضی مستعد برای ایجاد مراکز سرپوشیده تفریحی و سرگرمی و ایجاد مراکز اقامتی استاندارد باید در طرح جامع دیده شود. 

رمضانی با بیان اینکه کمپینگ گردشگری در شهر نداریم، گفت: مسافران در پارک لاله مستقر می‌شوند که طبق قانون اشتباه است و باید در کمپینگ‌‌های گردشگری مستقر شوند بنابراین باید ایجاد این کمپینگ‌ها در طرح دیده شود و کمپینگ گردشگری پارک ملت توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز