خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری:

پایین بودن سواد رسانه‌ای کاربران ، از عوامل افتادن در دام کلاهبردان اینترنتی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۵۹۱

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: پایین بودن سواد رسانه ای کاربران یکی از عوامل مهم افتادن در دام کلاهبردان اینترنتی است.

سرهنگ مرتضی عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: مردم باید دانش و آگاهی خود را درباره آسیب‌ها و تهدیدات افزایش دهند، شهروندان باید نسبت به مزایا و معایب فضای مجازی آگاهی داشته باشند؛ کاربران با یادگیری و ارتقای سواد رسانه‌ای کمتر در دام کلاهبرداران خواهند افتاد.

وی کلاهبرداری اینترنتی فروش حساب کاربری بازی‌های آنلاین، رمز دوم پویا، برنامه رژیم غذایی، طراحی بدافزارها در قالب انواع فیلتر شکن، کمک به دیگران و ایمیل یا پیامک برنده شدن را از شایع‌ترین شگرد های کلاهبرداران اینترنتی عنوان کرد.

سرهنگ عسگری ادامه داد : کلاهبرداران با وارد کردن شک‌های روانی، به کاربر فرصت تفکر منطقی نمی‌دهند و به راحتی کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلایل وقوع جرم کمبود آگاهی و سواد رسانه ای افراد و دوست یابی های اینترنتی و اعتماد افراد در مجازی است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 93 درصد پرونده ها منجر به کشف شده است افزود: کشفیات درباره جرایم سایبری نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز