خبرگزاری کار ایران

مدنی با تاکید بر جهش در تولید خودرو خبر داد:

بنیاد برکت حامی قطعه‌سازان داخلی خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۷۵۱

واحد قطعه‌سازی خودرو در چهارمحال و بختیاری به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: کارخانه تولید قطعات پلیمری خودرو در شهرک صنعتی بروجن در استان چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی بنیاد احیا شده و به چرخه مجدد تولید بازگشته است.

امیرحسین مدنی این اقدام بنیاد برکت را در راستای تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق جهش تولید خودرو از طریق تقویت قطعه‌سازان داخلی ذکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری افزایش تولید خودرو با اتکا به ظرفیت قطعه‌سازان داخلی را از جمله راهکارهای عملیاتی مشخص برای جهش تولید عنوان کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، بنیاد برکت با مشارکت و سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریالی در کارخانه تولید قطعات پلیمری خودرو علاوه بر احیا و بازگرداندن این واحد صنعتی به چرخه اقتصادی، بسترهای تولید روزانه 10 هزار قطعه پلیمری انبساط خودرو را فراهم آورده است.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: این واحد تولیدی فعال در زمینه تولید قطعات پلیمری خاص و فوم‌های فشرده خودرو در شهرک صنعتی بروجن که به علت نبود سرمایه در گردش دچار رکود شده بود، از سال 1393 و پس از مشارکت با بنیاد برکت احیا شده و در حال حاضر 10 هزار قطعه را در روز برای 2 هزار خودرو تولید می‌کند.

به گفته مدنی، فعالیت این کارخانه تولید قطعات پلیمری خودرو باعث ایجاد 285 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان بروجن شده است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت واحد مشارکتی بنیاد برکت در شرایط امروز کشور و فشارهای تحریم خاطرنشان کرد: با تولید روزانه 10 هزار قطعه، ایران در زمینه قطعات پلیمری انبساطی خودرو در زمره 20 کشور تولیدکننده این قطعات قرار گرفته است.  

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: همچنین مواد اولیه قطعات پلیمری انبساطی خودرو پیش از این فقط توسط چهار کشور ژاپن، فرانسه، آلمان و کره جنوبی تولید می‌شد که با همت متخصصان، تا پایان سال خط تولید این مواد اولیه در واحد مشارکتی بنیاد برکت راه‌اندازی می‌شود و ایران در این حوزه به خودکفایی کامل می‌رسد.

مدنی یادآور شد: بنیاد برکت تا به امروز با مشارکت و سرمایه‌گذاری در 360 بنگاه صنعتی و تولیدی، فرصت ایجاد اشتغال برای 190 هزار نفر را فراهم کرده است. این بنیاد همچنین از مشارکت با 265 بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخض خصوصی واگذار کرده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 5 هزار و 601 طرح را با حجم سرمایه‌گذاری 6 هزار و 504 میلیاد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات در استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسانده یا در دست تولید دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز