خبرگزاری کار ایران

فیلم اختصاصی ایلنا از یک میلیون سال فرهنگ و هنر ایران

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۲۳۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، موزه ملی ایران گنجینه‌ای از هزاران شیء تاریخی است؛ جایی که به دلیل کرونا هفته‌هاست تعطیل شده اما این نمایشگاه مجازی در ایلنا گزیده‌ای از آن را نشان می‌دهد. نمایشگاهی با نام «شکوه هنر» که گزیده‌ای از ۴۰ اثر موزه ملی ایران است؛ با مروری بر شکوه یک میلیون سال فرهنگ و هنر سرزمین‌مان.

در این فیلم که نمایشگاهی مجازی از گزیده آثار دو موزه ایران باستان و دوره ایران اسلامی است، تصاویری را از اشیایی می‌بینید که دوره پارینه سنگی تا معاصر یعنی بیش از ده هزار سال پیش تا دوره قاجاریه را شامل می‌شود.

از آجر منقوش لعابدار سده‌های ۷ و ۸ پیش از میلاد مسیح که در آذربایجان‌غربی یافت شده، تا گوشواره‌های زرین و سر مجسمه لاجوردی دوره هخامنشی. یا اشیای دوره مفرغ و ابزاری از دوره پارینه سنگی؛ از گل‌نبشته‌ها و سفال‌هایی از دوره‌های عیلامی تا تندیس‌های اشکانی و ساسانی و سفال‌های منحصربه‌فرد زرین‌فام دوره ایلخانی. یا اشیایی مربوط به همین سده‌های اخیر؛ مثل پیراهن زری دوره صفوی یا نقاشی رنگ و روغن روی بوم چشم‌گیر دوره قاجار با نام «نبرد گنجه».

اشیایی که هر کدام داستان و تاریخچه‌ای منحصر به فرد از هزاران سال فرهنگ و هنر این مرز و بوم دارند و در این فیلم تنها به تماشای گوشه‌ای از زیباترین و منحصربه‌فردترین آنها می‌نشینید.

حجم ویدیو: ۲۹.۴۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۰۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز