خبرگزاری کار ایران

تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۵۳

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات ارزش افزوده را تا پایان سال ۹۴ تمدید کردند.

بر این اساس مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال۱۳۹۴ تمدید شد. پیش از این برخی نمایندگان خواستار حذف این بند بودند که امیر‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با حذف این بند اظهار داشت: ۳۰ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های کشور وابسته به مالیات بر ارزش افزوده است البته لایحه به موقع نیامده و دولت کوتاهی کرده است، اما چاره‌ای نیست اگر قانون آزمایشی تمدید نشود بودجه در بحثدرآمدی به مشکل می‌خورد.

به گزارش ایلنا، در ادامه داود محمدی عضو کمیسیون اصل ۹۰ ضمن موافقت با حذف بند ب تصریح کرد: اساسا قرار بود قانون آزمایشی در یک مدت مشخص اجرا و پس از رفع مشکلات و موانع لایحه اصلی ارائه شود اما دولت به موقع لایحه ارائه نکرده تا قانون آزمایشی تمدید شود. این چه شیوه‌ای است؟ عملا یک قانون آزمایشی که باید به قانون تبدیل شود تمدید می‌شود و دولت هم به خود زحمت نمی‌دهد که تن به ارائه لایحه بدهد لذا اگر دولت در تنگنا قرار گیرد باب خوبی است تا هرچه زودتر لایحه ارائه شود.

همچنین کمیسیون تلفیق بودجه نیز با حذف این بند مخالفت کرد و پس از آن عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در دفاع از تمدید آزمایشی مالیات ارزش افزوده بیان داشت از سال ۸۷ این قانون در حال اجرا است و سال گذشته برای سال جاری نیز قانون تمدید شده که این درخواست را برای سال آینده نیز داریم. اکنون لایحه دائمی شدن مالیات ارزش افزوده توسط وزارت اقتصاد تهیه و به دولت تقدیم شده و بخش اعظم آن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و تا پایان امسال به مجلس ارائه می‌شود. اما به لحاظ اینکه بخواهیم قانون را اجرا کنیم باید این موضوع تمدید شود تا بتوان درآمد کسب کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: ۲۷ هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیبش‌بینی شده از محل ارزش افزوده بوده به اضافه آنکه ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز درآمد عوارض‌ها به شهرداری می‌دهیم. بنابراین برای سال آینده نیز نیاز به تمدید قانون برای کسب درآمد داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز