خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس بانک مرکزی در همایش روسای موفق شعب بانکها؛

ما برای مدیریت منابع و مصارف بانکها نیاز به ذره بین داریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۱۶

خط کشی می خواهیم برای دقت در اندازه گیری وسنجش امور خود، ‌ ما به عنوان سیستم بانکی نمی توانیم بی انضباط باشیم زیرا مردم به ما اعتماد کرده و پولهای خود را نزد ما سپرده اند.

ذره بینی می خواهیم برای دقت در اموری که به مدیریت ریسک بانکها برمی گردد. به این منظور که بتوانیم منابع ومصارفمان را کنترل کنیم.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی گفت: خط کشی می خواهیم برای دقت در اندازه گیری وسنجش امور خود، ‌ ما به عنوان سیستم بانکی نمی توانیم بی انضباط باشیم زیرا مردم به ما اعتماد کرده و پولهای خود را نزد ما سپرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد عزیزی در پنجمین همایش روسای موفق شعب بانکهای کشور گفت: مدت زمان زیادی از حضور بنده در سیستم بانکی کشور می گذرد سی وسه سال پیش که بنده به استخدام بانک ملی در آمدم، همانند امروز جابجایی اطلاعات به صورت الکترونیکی نبود و تمام امور بانکی از طریق دستی انجام می گرفت.

وی گفت: شکل حضور مردم هم نسبت به امروز متفاوت بود و افراد برای انجام تمامی امور خود به بانک مراجعه می کردند که این مسئله باعثشکل گیری صفهای طویل مقابل شعب می شد.

عزیزی تصریح کرد: بانکها در آن زمان مطالباتی نداشته و همچنین منابع و مصارفشان کمتر از امروز بود و در نهایت کنترل واحدهای ما راحتتر صورت می گرفت. به طور مثال در اوایل دهه هفتاد آماری که از نسبت مطالبات بانکها به تسهیلاتشان ارائه می کردند رقمی در حدود ۵ درصد بود.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی گفت: ‌سیستم سنتی مشکلاتی را نظیر افتتاح شعب زیاد و همچنین کمبود منابع انسانی برای بانکها ایجادمی کرد.

وی در ادامه گفت: رفته رفته به این نتیجه رسیدیم که حضور بانکهای خصوصی می تواند به حل این مشکلات کمک کرده ودر رشد و اعتلای سیستم بانکی تاثیر گذار باشد.

عزیزی با اشاره به ورود پیشرفت های الکترونیکی به صنعت بانکداری تصریح کرد: این اتفاق باعثشد که بانکها بتوانند خدمات متنوع تری ارائه کنند، خدماتی که بعضا حضور مردم را در شعب کمرنگ می کرد.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی بااشاره به اینکه شرایط امروز نسبت به گذشته متفاوت شده عنوان کرد: اما متاسفانه ما نتوانستیم که به نسبت به این تغییرات وضعیت خود را به روز کرده و زیر ساخت های جدیدی را فراهم سازیم اما با این وجود دستاوردهای مناسبی در جهت توسعه بانکداری الکترونیک مانند طرح چکاوک را ایجادکرده ایم.

عزیزی گفت: با ورود مولفه های دیگری نظیر مسئله تکریم ارباب رجوع، ‌میل مشتریان به عدم حضور در شعب و استفاده از خدمات الکترونیکی و نیز رشد موسسات مالی غیر مجاز که سبب فرارمنابع از بانکها می شد، درصنعت بانکداری کشور باعثایجاد نوعی رقابت و مسابقه شد.

وی تصریح کرد: اعتقاد بنده بر این است که ما به عنوان مدیران شعب چند نکته را باید مد نظر داشته باشیم، ما باید یک جعبه ابزار بانکی داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از الزامات این جعبه ابزار ذره بین است ذره بینی برای افزایش سطح دقت در اموری که درشعب انجام می شود، مانند مسئله جذب منابع که اگر بانک نتواند منابع مورد نیاز خود را جذب کند دچار زیان می شود.
مشاور رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ذره بینی می خواهیم برای دقت در اموری که به مدیریت ریسک بانکها برمی گردد. به این منظور که بتوانیم منابع ومصارفمان را کنترل کنیم، به طور مثال شعبه ای وجود دارد که منابع آن A ریال است اما مصرفش ۳A ریال است. این مسئله به دلیل توجه نکردن به مدیریت منابع ومصارف پدید می آید.
وی گفت: خط کشی می خواهیم برای دقت در اندازه گیری وسنجش امور خود، ‌ ما به عنوان سیستم بانکی نمی توانیم بی انضباط باشیم زیرا مردم به ما اعتماد کرده و پولهای خود را نزد ما سپرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز