خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق توسعه ملی ایران خبر داد:

افزایش ۱۰ میلیارد دلاری منابع صندوق توسعه ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۴۶

طبق تکلیف مجلس ۲۰ درصد از سهم صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست به ریال تبدیل می‌شود.

رئیس صندوق توسعه ملی ایران از افزایش ۱۰ میلیارد دلاری منابع این صندوق با توجه به کاهش بهای نفت در ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید صفدر حسینی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به واریز درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی اظهار کرد: صندوق توسعه ملی باید به منابع زاینده و ماندگار در راستای توسعه کشور تبدیل شود.

وی سیاست دولت را حفظ صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: منابع صندوق توسعه ملی به عنوان موتور محرک بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف به‌کارگیری می‌شود.

حسینی از افزایش ۱۰ میلیارد دلاری منابع صندوق توسعه ملی با توجه به کاهش بهای نفت در ۹ ماه امسال خبر داد و بیان کرد: طبق تکلیف مجلس ۲۰ درصد از سهم صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست به ریال تبدیل می‌شود.

به گفته رئیس صندوق توسعه ملی ایران، امسال سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد در اختیار بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست گذاشته شده است.

وی نرخ سود تسهیلات در بخش‌های مذکور در بعضی از شهرستان‌ها را ۱۱ درصد دانست و تصریح کرد: امسال سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۶ درصد در اختیار بخش صنعت گذاشته می‌شود.

حسینی با اشاره به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بخش صنعت، خاطرنشان کرد: منابع صندوق توسعه ملی تنها به بخش خصوصی اختصاص داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز