خبرگزاری کار ایران

غلامرضا تاجگردون:

تقویت بازار سرمایه با تصویب لایحه خروج از رکود / شفافیت بازار بورس قابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۷۶

مسئولان اقتصادی و بورس کشور باید با اتخاذ تدابیر اقتصادی تمام تلاش خود را انجام دهند که در این بازار حبابی به وجود نیاید، به عبارتی، باید شرایطی را طراحی کنند که از ورود برخی گروه ها که قصد ایجاد حباب در بازار را دارند جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاثیر مثبت تصویب لایحه خروج از رکود در تقویت بازار بورس کشور گفت: هماهنگی و هم زمانی بین سیاست های پولی، مالی و بازار سرمایه در کشور ضمن جلوگیری از ایجاد حباب در بازار بورس، مانعی در برابر فساد و رانت در اقتصاد است.
به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون، درباره راهکارهای جلوگیری از رانت و فساد در اقتصاد کشور گفت: جلوگیری از فساد در اقتصاد مستلزم اقدامات و تدابیر هماهنگ در بخش های مختلف اقتصادی است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازار بورس یکی از بازارهای اقتصادی است که می توان عنوان کرد از شفافیت مطلوبی برخوردار بوده بنابراین یکی از راهکارهای اساسی در زمینه جلوگیری از موضوع رانت و فساد تقویت بازار بورس کشور است.

تاجگردون در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا احتمال وجود رانت در بازار بورس کشور نیز وجود دارد؟ گفت: به دلیل وجود چند بنگاه بزرگ اقتصادی در بازار بورس، احتمال وجود رانت و فساد وجود دارد اما تاکید می کنم بطور نسبی شفافیت این بازار قابل قبول بوده، موضوعی که ایجاب می کند تقویت بازار بورس بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته شود.

وی ادامه داد: مسئولان اقتصادی و بورس کشور باید با اتخاذ تدابیر اقتصادی تمام تلاش خود را انجام دهند که در این بازار حبابی به وجود نیاید، به عبارتی، باید شرایطی را طراحی کنند که از ورود برخی گروه ها که قصد ایجاد حباب در بازار را دارند جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: هماهنگی و هم زمانی بین سیاست های پولی، مالی و بازار سرمایه در کشور از لازمه های جلوگیری از ایجاد حباب در بازار بورس است، بطور مثال اگرانقباضی در بازار پولی به وجود آید تاثیرات آن در بازار سرمایه احساس خواهد شد بنابراین ضرورت دارد این موضوعات همواره از سوی سیاست گذاران اقتصادی لحاظ شود.

تاج گردون تصریح کرد: لایحه خروج از رکود که در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده نیز نقش مهمی را در تقویت و ارتقای بازار بورس خواهد داشت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: باید پذیرفت در اقتصاد شفاف امکان بروز فساد اقتصادی به حداقل می رسد بنابراین باید شرایطی را در بخش های مختلف اقتصادی کشور فراهم شود که مبادلات اقتصادی بصورت شفاف انجام شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز