خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

صندوق توسعه ملی باید از دولت و تولید کننده حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۲۵

تحقق برنامه‌های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور، انتظار عمومی بوده و مشکلاتی از قبیل گرانی نان باید به سرعت برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر تقویت بخش تولید با تکیه بر صندوق توسعه ملی تأکید و اظهار کرد: لازم است افرادی که این صندوق را اداره می‌کنند عزمی جدی برای رونق تولید داشته باشند که هم اکنون چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

سید هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با مهم دانستن تولید و ارتقاء ظرفیت‌های این حوزه مهم از اقتصاد کشور گفت: در شرایط فعلی برای حمایت از دولت آقای روحانی باید فردی همراه، مسئولیت صندوق توسعه ملی را بر عهده داشته باشد تا تولید کننده، مورد حمایت‌های جدی و عملی واقع شود.

وی با بیان اینکه در شورای فعلی، عزم جدی برای راه اندازی تولید وجود ندارد، افزود: لازم است مسئولان ارشد صندوق توسعه ملی، حمایت از دولت را در گرو حمایت از تولید کننده ظهور دهند و هم اکنون حمایتی از تولید کننده و دولت آقای روحانی مشاهده نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تجارت پس از تولید، پاشنه آشیل دیگر دولت است که با رفع مشکلات واردات و عناصری که با رانت به تولید داخلی لطمه می‌زنند باید گفت با وجود دستاوردهای اقتصادی چون ثبات نرخ ارز، شاهد آسیب پذیری در صنایعی چون نساجی و شیلات هستیم که با مقابله جدی قاچاق و واردات بی رویه، جلوی بسیاری از زیان‌ها گرفته می‌شود.

حسینی ادامه داد: تأکید و تکیه دولت تنها بر روابط خارجی نباشد و سایر اعضای کابینه با هماهنگی کامل، مشکلات را برطرف کنند تا اجزاء و خرده نظام‌های دولت به درستی اهداف دولت یازدهم را محقق سازند.

وی بیکاری را معضل بسیار بزرگ جامعه عنوان کرد و گفت: تحقق برنامه‌های ۱۰۰ روزه رئیس جمهور، انتظار عمومی بوده و مشکلاتی از قبیل گرانی نان باید به سرعت برطرف شود.

نماینده قائمشهر با تأکید بر اینکه لازم است رئیس جمهور با شهامت، هدفمندی یارانه‌ها را اصلاح کند، افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مقطعی با جرأت کلید خورد اما به‌صورت درست اجرا نشد. هم‌اکنون نیازمند شهامت و جرئت آقای روحانی برای اصلاح این قانون هستیم.

گفتنی است اولین کنفرانس اقتصاد ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه با سخنرانی رئیس‌جمهوری و تعدادی از وزرا، اساتید دانشگاه، مقامات دولتی و کارشناسان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز