خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

۵۵۰ بشکه نفت از میادین نفتی برای افزایش تولید در نظر گرفته‌شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۳۹

با وجود اینکه آقایان مصباحی مقدم، توکلی، تاجگردون و نادران به نمایندگی از اعضای کمیسیون برنامه حضور داشتند اما برخی رسانه‌ها با افرادی مصاحبه کردند که در این جلسه حضور نداشتند.

سخنگوی دولت با اشاره به جلسه روز گذشته دولت با برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و بنده به نمایندگی از دولت به همراه رئیس صندوق توسعه ملی با برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور دادستان دیوان محاسبات جلسه داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: گزارش‌های در مورد مهم‌ترین مصوبات شورای اقتصادی دولت و نتیجه جلسه مشترک دولت با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را که دیروز برگزار شد ارائه خواهم داد.

با ۴.۷ میلیارد دلار تمام روستا‌ها و شهرهای محروم گازرسانی می‌شوند

وی تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای اقتصاد دو مصوبه بسیار بااهمیت در خصوص افزایش تولید و توسعه کشور و رفع محرومیت از برخی شهر‌ها و روستا‌ها را داشتیم که به این ترتیب مصوب شد وزارت نفت با ۴.۷ میلیارد دلار تمامی روستا‌ها و شهرهای کشور را که از نعمت گاز محروم هستند گازرسانی کند.

نوبخت گفت: به این ترتیب روستاهایی که حداقل ۲۰ خانوار و یا حداقل ۱۰۰ نفر جمعیت داشته باشند مشمول این مصوبه خواهند شد در این مصوبه همچنین تصریح شد که به روش لوله‌گذاری و یا CNG و یا سایر روش ‌ها همه خانوار‌ها که با حساب ما بیش از دو میلیون و ۳۶۳ هزار خانوار هستند از نعمت گاز برخوردار شوند.

۵۵۰ بشکه نفت از میادین نفتی برای افزایش تولید در نظر گرفته‌شده است

سخنگوی دولت یادآور شد: مصوبه دیگر شورای اقتصاد در مورد توسعه، افزایش تولید و خودکفایی بالغ بر ۱۵میلیارد دلار برای ایجاد ظرفیت تولید پیش‌بینی شده و بیش از ۵۵۰ بشکه نفت از میادین آزادگان شمالی، جنوبی و یاران جنوبی برای این کار اختصاص خواهد یافت.

نوبخت خاطرنشان کرد: امیدواریم که با این اقدامات بعد از رفع تحریم‌ها مشکلاتی در خصوص تولید نداشته باشیم. مساله تولید نفت و ظرفیت‌های آن برای کشورهای نفت‌خیز یک مولفه اقتصادی محسوب می‌شود و ما با همه مضیقه‌ها به این زیربنا‌ها توجه داریم.

مباحثجلسه دولت با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

وی با اشاره به جلسه روز گذشته دولت با برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و بنده به نمایندگی از دولت به همراه رئیس صندوق توسعه ملی با برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور دادستان دیوان محاسبات جلسه داشتیم.

نوبخت تاکید کرد: این جلسه بار دیگر نشان داد که اگر به جای طرح مسائل حقوقی و کار‌شناسی در سطح عمومی این مسائل را به جلساتی معطوف کنیم که طرفین حرف یکدیگر را بشنوند به مراتب در روشن‌ شدن اذهان عمومی موثر‌تر خواهد بود تا آنکه این موارد را به رسانه‌ها بسپاریم و آن‌ها هر یک با یک تفسیر مطلب را انعکاس دهند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه جلسه شب گذشته بسیار خوب بود گفت: محصول این جلسه منتج به صدور بیانیه‌ای شد اما با وجود اینکه در این جمع مصباحی مقدم، توکلی، تاج‌گردون و نادران به نمایندگی از اعضای کمیسیون حضور داشتند اما من دیشب مشاهده کردم که برخی رسانه‌ها با افرادی مصاحبه کردند که در این جلسه حضور نداشتند. ضمن اینکه قرار بود سخنگوی کمیسیون توضیحات این جلسه را اطلاع‌رسانی کند.

نشست مشترک دولت و کمیسیون برنامه بودجه مجلس

وی گفت: کلماتی که در این بیانیه استفاده شد٬ مبین واقعیتی است که بسیار صریح و شفاف این مساله را توضیح می‌دهد اما متاسفانه برخی رسانه‌ها این بیانیه را کار نکردند و حتی یک رسانه در این بیانیه دست برده بود و عباراتی را به آن افزوده بود که بار حقوقی خاصی دارد واین قطعا به مصلحت کشور نیست.

نوبخت تصریح کرد: دلیل جلسه دیروز این بود که ما بی‌جهت اذهان عمومی را مشوش نکنیم بنابراین از برخی از رسانه‌ها انتظار نداریم که با وارد کردن جملاتی در جهت ایجاد ف اصله و شکاف و تحریک طرفین تلاش کنند.

وی با اشاره به بندهای این بیانیه یادآور شد: در مقدمه بیانیه عنوان «موضوع ۴.۱ میلیارد دلار» آمده است اینکه یک رسانه واژه برداشت را به این عنوان اضافه کند مشخص است که قصد تخطئه را دارد در اولین بند این بیانیه اشاره شده که روز ۲۶ اسفند سال ۹۲ مبلغ یاد شده از حساب صندوق توسعه ملی سند خورده بنابراین بکار بردن اصطلاح برداشت در این مورد نیز درست نیست.

نوبخت افزود: این سند به اشتباه صادر شده چرا که هیچ برداشتی صورت نگرفت٬ آقای سراج نیز به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در صندوق توسعه ملی نیز رئیس هیات نظارت است٬ بیان کرد که حتی یک دلار هم از صندوق برداشت نشده است.

وی گفت: بعد از تذکر دیوان محاسبات٬ سند دیگری صادر شد و اشتباه مذکور اصلاح و در آن مبلغ یادشده از منشا در آمد نفت منظور شده است٬ در این بند نیز تصریح شده که در آمد ناشی از این اقدام صرف امور عمرانی کشور شده و در جای دیگری هزینه نشده است.

نوبخت تاکید کرد: ما از نیمه دوم سال ۹۲ که دولت یازدهم کا رخود را آغاز کرده با عدم وصول درآمد‌ها مواجه شدیم برای رفع این مشکل لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ را به مجلس بردیم لازم است بگویم که از طرح‌های عمرانی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار ایرانی ارتزاق می‌کنند.

وی افزود: در جلسه شب گذشته لازم بود اسنادی را ارائه کنیم که بنده آنها را به توکلی تقدیم کردم و او نیز از آنها کپی برداشت من آقای توکلی را فردی متدین و دلسوز می‌دانم چرا که هر آنچه را که تشخیص می‌دهد٬ با اصولی که دارد بیان می‌کند٬ بیان نظر از طرف آقای توکلی و هر نماینده دیگری می‌تواند در چارچوب قانون باشد و باید به آن احترام گذاشت.

نوبخت ضمن تشکر از تاجگردون، نادران و مصباحی مقدم گفت: این نمایندگان نیز در جهت شفافیت و رفع کدورت‌ها عمل کردند و اظهارات همه آن‌ها تایید و تاکید داشت که تخلفی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در بند دیگر این بیانیه تصریح شد که جایگاه مجلس در نظام اداری ایران بسیار رفیع است و مشروعیت و معقولیت همه اقدامات مجریه منوط به مصوبه قوه مقننه است و دولت همواره نسبت به قوانین مطیع بوده و خواهد بود و خود را موظف به رعایت آن می‌‌داند. همکاران من برای اینکه بودجه سال ۹۴ را به وقت ارائه دهند بسیاری از شب‌ها تا صبح کار کرده‌اند تا زمان قانونی را رعایت کنیم بنابراین دولت به هیچ وجه حرکتی خلاف قانون باشد را تایید نمی‌کند.

نشست دولت و کمیسیون برنامه بودجه نافی پیگیری دیوان محاسبات نیست

نوبخت گفت: در این رابطه هر اقدامی که صورت گرفته در چارچوب قانون ومقررات بوده البته در این بیانیه عنووان شده که بیانیه مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه و دولت نافی پیگیری دیوان محاسبات نخواهد بود و رسیدگی به جزییات این مساله کماکان در دیوان ادامه خواهد داشت. حتی خود بنده به رئیس دیوان محاسبات زنگ زدم و خواهش کردم نامه را به مستشاری بدهد.

وی تاکید کرد: بحثفنی و کار‌شناسی در این رابطه مستند به ده‌ها سند است که برخی از آن‌ها قابل ارائه نبود اما ارائه شد. چقدر خوب است که ما به جای طرح موضوعات حقوقی وکار‌شناسی در جلسات رسمی این موارد را وارد محافل رسانه‌ای نکنیم.

دلایل افزایش بودجه دفتر معاون اول

محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا؛ مبنی بر اینکه آیا شما افزایش بودجه دفتر آقای جهانگیری از دو میلیارد به ۱۰ میلیارد تومان را تایید می‌کنید٬ گفت: همانطور که می‌دانید هم اکنون بودجه‌ریزی به صورت عملیاتی تنظیم شده است و به هر دستگاه بر اساس ماموریت‌هایی که در یک سال به آن داده می‌شود٬ اعتبار اعطا می‌گردد.

وی گفت: به اعتبار اینکه یک دستگاه سال قبل اعتباراتی داشته و باید امسال آن را افزایش داد٬ نمی‌توان صحبت کرد ممکن است اعتبار یک دستگاهی حتی در بودجه سال بعد آن کمتر هم شود در تشکیلات معاونت اول ریاست جمهوری ماموریت‌های جدیدی فراهم شد که باید متناسب با آن بودجه و اعتباراتی به این دستگاه اختصاص پیدا می‌کرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: افزایش بودجه معاونت اول ریاست جمهوری به دلیل فعالیت‌های جدیدتری است که به این معاونت داده شده با شرایط جدید معاونت نظارت و رهبردی نیز باید فعالیت خود را زیر نظر معاون اول انجام دهد. خود ما سخت‌گیر‌تر هستیم و مطمئن باشید که تک‌تک اعتبارات نهادهای دولتی توجیه منطقی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز