خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

آمار و اطلاعات اقتصادی شفاف بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۷۱

برخی می‌گویند که شفافیت اقتصادی هم اکنون وجود دارد اما باید به آنان گفت که شفافیت داری فاکتور‌هایی است که ما از تمامی آن بهرمند نیستیم.

یک کارشناس اقتصادی گفت: امروز اگر در انتظار رفع تحریم‌ها و حضور مجدد شرکت‌های خارجی به داخل هستیم باید بدانیم که آنان زمانی به کشور خواهند آمد که کشور ما از درجه شفافیت بالایی در اقتصاد برخوردار باشد.

منصور کمال نیا، کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص شفافیت اقتصادی در کشور، گفت: شفاف سازی در امر اقتصاد یک اصل برای تمامی کشور‌ها محسوب می‌شود و کشوری در اقتصاد موفق است که در این خصوص شفافیت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از کشور‌ها شفافیت اقتصادی وجود خارجی ندارد و برای همین امر است که اقتصاد آنان با چالش‌ها و مشکلات متعددی مواجه می‌شود حال ما در ایران زندگی می‌کنیم و باید ببنیم که در این خصوص ما در چه مرحله‌ای قرار داریم.

این کار‌شناس اقتصادی تصریح کرد: امروز اگر در انتظار رفع تحریم‌ها و حضور مجدد شرکت‌های خارجی به داخل هستیم باید بدانیم که آنان زمانی به کشور خواهند آمد که کشور ما از شفافیت بالایی در اقتصاد برخوردار باشد. سرمایه و سرمایه گذار نیازمند آرامش و ثبات در قوانین است و باز هم می‌گویم اگر ما در این زمینه‌ها خوب عمل کنیم می‌توانیم شاهد حضور گسترده باشیم.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند که شفافیت اقتصادی هم اکنون وجود دارد اما باید به آنان گفت که شفافیت داری فاکتور‌هایی است که ما از تمامی آن بهرمند نیستیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به حضور در سازمان تجارت جهانی و پاسخگویی به سئوالات اشاره کرد و گفت: اینکه از یک کشور سئوالات متعددی پرسیده می‌شود تنها در راستای شفاف شدن اقتصاد آن کشور برای اعضا است. کشور‌های عضو می‌خواهند بدانند که در ایران چه میزان می‌توانند سرمایه گذاری کنند و… حال باید توجه داشت تا زمانی که کشور هدف شفاف سخن نگوید، سئوالات همچنان ادامه خواهد داشت و عضویت به تاخیر می‌افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز