خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی:

فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب، نقشه راه مبارزه با مفاسد است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۴۷

پرداخت رشوه، پولشویی، تقلب و اختلاس از جمله موضوعات فسادزا و تاثیرگذار در نظام بانکی کشور است که با بکارگیری فناوری نوین و نظارت دقیق به عملیات بانکی و تطبیق ضوابط می تواند در مبارزه با فساد موثر باشد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب، نقشه راه مبارزه با مفاسد است، گفت: این بانک سه رکن اصلی ساختار، روش ها و فناوری را در اولویت کاری خود در مبارزه با فساد و ارتقا سلامت اداری قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله سیف در همایش ملی ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد در سالن اجلاس، افزود: بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار نظام پولی کشور در راستای منویات رهبری از یک سو و حرکت در جهت استانداردهای بین المللی از سوی دیگر مصمم است با تلاش هدفمند گام های موثر در جهت شفاف سازی اقتصاد و جلوگیری از فساد در حوزه پولی و ارزی بردارد.

وی ادامه داد: پرداخت رشوه، پولشویی، تقلب و اختلاس از جمله موضوعات فسادزا و تاثیرگذار در نظام بانکی کشور است که با بکارگیری فناوری نوین و نظارت دقیق به عملیات بانکی و تطبیق ضوابط می تواند در مبارزه با فساد موثر باشد.

رییس کل بانک مرکزی در بخش ساختار اظهار داشت: نیازمند حصول اطمینان از بهره مندی ساز و کار سازمانی داریم تا بانک را از نظر عملیات و قوانین و مقررات مورد پایش قرار دهیم.

وی در بخش روش ها نیز تصریح کرد: تحولات شگرف محیطی باید مدنظر قرار گیرد چرا که بروز شکاف و فاصله میان کارهای روزمره ممیزی و استفاده از روش های سنتی از عوامل فسادزایی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد و استفاده از روش های کنترل و نظارت و تمرکز در انجام کارها و بازبینی سیستمی از ضروریات است.

وی در بخش فناوری نیز افزود: جامعیت و پیوستگی سامانه الکترونیکی پردازش بانکی و پیوستگی میان ساختار و فناوری در بانک مرکزی در قالب های مختلف پی ریزی و در حوزه فساد در بخش پولی و بانکی هدفگذاری شده است.

رییس کل بانک مرکزی، سامانه نسیم برای انجام عملیات مدیریت حساب های دولتی و ارزیابی و کنترل قراردادها، سامانه پیام رسانی الکترونیک به منظور تحت پوشش قرار دادن مراودات بانکی را از جمله فناوری های مورد استفاده در بانک مرکزی به منظور جلوگیری از فساد عنوان کرد.

سیف سامانه مدیریت الکترونیکی چک را از دیگر فناوری های مورد توجه در بخش مبارزه با فساد دانست و گفت: طی چهار سال گذشته ۲۶ میلیون چک برگشتی در نظام بانکی داشتیم که این امر موجب بی اعتمادی بین فعالان اقتصادی و بانکی شده است.

سیف سامانه پورتال ارزی به منظور ساماندهی امور بازرگانی، گمرکی و ارزی بانک مرکزی، سامانه فناوری اطلاعات در شبکه بانکی کشور و سامانه فناوری هماهنگی قوه قضاییه با بانک مرکزی را از دیگر فناوری های مورد توجه حوزه نظام بانکی و پولی برای مقابله با فساد عنوان کرد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به نقشه ۱۰ سال آینده نظام بانکی و پولی کشور، گفت: اهداف اصلی ما تجزیه و تحلیل وضعیت موجود و رفع موانع برای رسیدن به نظام بانکی نوین، شناسایی و تعریف اهداف بلندمدت و بکارگیری فناوری های نوین براساس استانداردها و تدوین مدیریت ریسک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز