خبرگزاری کار ایران

عملکرد ۷ ماهه؛

اعطای تسهیلات ارزی ۵۳۵ میلیون دلاری بانک توسعه صادرات

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۳۰

طی هفت ماهه ۹۳(فروردین تا مهرماه) میزان تسهیلات پرداختی ارزی این بانک به رقم ۵۳۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۳۸۲ میلیون دلار پرداختی در سال ۹۲ رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: طی هفت ماهه ۹۳(فروردین تا مهرماه) میزان تسهیلات پرداختی ارزی این بانک به رقم ۵۳۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۳۸۲ میلیون دلار پرداختی در سال ۹۲ رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک توسعه صادرات، مجموع تسهیلات پرداختی ریالی و ارزی در دوره یادشده بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به رقم افزون بر ۲۲ هزار میلیارد ریال در هفت ماهه ابتدایی سال ۹۲ بیانگر رشد ۲۸ درصدی است.

برپایه این گزارش، ۲۰ مشتری اول این بانک در حوزه های صنعت، برق، انرژی، نفت و پتروشیمی در مجموع ۶۳ درصد از مانده تسهیلات اعطایی را به خود اختصاص می دهند و ۳۷ درصد بقیه مربوط به سایر شرکت های تولیدی و خدماتی است.

برابر این گزارش ترکیب تسهیلات پرداختی از محل منابع مختلف نشان می دهد تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت شده در دوره هفت ماهه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال ۹۲ به ترتیب ۴۰ و ۲۴ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین جایگزینی صندوق توسعه ملی به جای حساب ذخیره ارزی موجب شد تا استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ درصد رشد داشت.

اعتبار اسنادی داخلی ریالی صادره نسبت به سال گذشته در مقطع مهر ماه، رشد قابل توجهی را نشان داد و از رقم ۸۱۱ میلیارد ریال در مهرماه ۹۲ به بیش از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در مهرماه ۹۳ رسید.

بانک مزبور در گزارش خود خاطرنشان ساخته است: بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر اخذ وثیقه غیرمنقول و یا سپرده ۱۰۰ درصدی از مشتریان، روند روبه رشد اعتبار اسنادی داخلی را کند کرده است.

تعداد ضمانتنامه های ارزی صادره نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری نشان می دهد که این امر ناشی از تحریم و محدود شدن تعداد کشورهای طرف قرارداد است اما درمجموع تعدادکل ضمانت نامه های نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش یافته و ۱۰ درصد رشد دارد.

گزارش این بانک حاکی است، تعداد ضمانت نامه های ریالی صادره در دوره هفت ماهه امسال به یک هزار فقره رسید که رشد ۹۰ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۲ که ۵۲۴ فقره بود، نشان می دهد، درعین حال مانده ضمانت نامه های ریالی پرداخت شده در دوره این گزارش ۲۰ میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته بدون تغییر بود.

مانده تسهیلات ریالی تا پایان دوره هفت ماهه ۹۳ به بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال رسید در حالیکه هفت ماهه ۹۲ این رقم ۱۹ هزار میلیارد ریال ثبت شده بود.

رقم مربوط به مانده تسهیلات ریالی و ارزی در پایان هفت ماهه ۹۳ بیش از ۹۶ هزار میلیارد ریال بود، درحالی که طی دوره مشابه در سال ۹۲ این میزان نزدیک به ۸۹ هزار میلیارد ریال ثبت شد.

براساس این گزارش در بخش مانده طرح و سرمایه درگردش، رقم مربوط به مانده اصل تسهیلات اعطایی سرمایه در گردش در هفت ماهه امسال به بیش از ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید، در حالی طی دوره مشابه در سال ۹۲ این رقم نزدیک به ۲۸ هزار میلیارد ریال بود. همچنین مانده اصل تسهیلات اعطایی طرح، نزدیک به ۵۶ هزار میلیارد ریال بود که در هفت ماهه ۹۲ بالغ بر ۵۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز