خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک کشاورزی:

۴.۵درصد جمعیت کشورهای اسلامی عضو دی ۸ روستایی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۴۵

فعالیت ایران در زمینه پیشرفت و توسعه روستاها می تواند الگوی مناسبی باری سایر کشورهای اسلامی عضو دی ۸ باشد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی با تشریح وضعیت کشورهای اسلامی عضو دی ۸ گفت: ۴.۵درصد کل جمعیت این کشورها روستایی هستند.

به گزارش ایلنا، محمد طالبی در اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه دی ۸ در هتل آزادی با موضوع توانمندسازی زنان روستایی افزود: این کشورها ۱۴.۶درصد کل جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه ۴.۵ درصد کل جمعیت کشورهای اسلامی عضو دی ۸ روستایی هستند، اظهار داشت: نسبت جمعیت روستاییان این کشورها به کل دنیا ۴۸درصد است.

طالبی با بیان اینکه سرانه تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو دی ۸ سه هزار و ۴۹۸ دلار است، ادامه داد، میانگین این رقم در کل دنیا ۱۰ هزار ۳۵۸ دلار است که نشاندهنده پایین بودن سرانه تولید ناخالص در این کشورهاست.

طالبی با اشاره به وضعیت زنان روستایی در کشور گفت: این زنان از امتیازاتی از جمله هوای پاک و محیط زیست سالم برخوردار هستند و بر همین اساس برای مهاجرت به شهرها تمایلی از خود نشان نمی دهند.

وی با اشاره به شادابی و نشاط زنان روستایی، علت این مساله را نقش آنها در فعالیت های اقتصادی دانست.

طالبی همچنین به شرایط سخت زندگی زنان روستایی اشاره و اضافه کرد: این زنان به علت انجام کارهای دشوار، وضعیت نامناسب آموزشی و رفاهی و درآمد پایین با مشکلاتی نیز روبرو هستند.

طالبی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب ایران از سطح پایین در آمد سرانه برخوردار بود، گفت: روستاهای ایران در وضعیت بسیار بدی قرار داشتند اما پس از پیروزی انقلاب شاهد رشد و پیشرفت روستاها در حوزه های مختلف هستیم.

وی این پیشرفت را ناشی از دو رویکرد امام راحل(ره) دانست و گفت: استفاده از ظرفیت مردم برای رفع مسائل آنها و تاسیس نهادهایی نظیر کمیته امداد و جهاد سازندگی در بهبود شرایط روستاییان نقش موثر داشت.

مدیر عامل بانک کشاورزی ادامه داد ' جهاد سازندگی با شعار همه با هم وظیفه نوسازی و بازسازی روستاها را عهده دار شد و همه مردم از اقشار مختلف با عضویت در آن در یک حرکت عمومی به بهبود شرایط بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی روستاها کمک کردند.

وی همچنین به بنیاد مسکن و خدمات آن اشاره کرد و گفت: این بنیاد نیز پس از تاسیس با اعلام شماره حساب تلاش کرد تا در جهت تامین مسکن روستاییان گام بردارد هر چند نهادهای دیگری مانند کمیته امداد وظیفه اشتغال روستاییان را نیز عهده دار شدند.

طالبی خاطر نشان کرد: در این میان نباید نقش سازمان نهضت سواد آموزی را نادیده گرفت، این سازمان با تلاش در جهت ارتقای سطح سواد روستاییان موجب شد اکنون سطح سواد روستاییان به حدود ۱۰۰درصد برسد.

وی گفت: فعالیت ایران در زمینه پیشرفت و توسعه روستاها می تواند الگوی مناسبی باری سایر کشورهای اسلامی عضو دی ۸ باشد.

به گزارش ایلنا، نخستین اجلاس سازمان همکاری های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه در حوزه توان افزایی زنان روستایی امروز در هتل آزادی تهران گشایش یافت و فردا(سه شنبه) پایان می یابد.

این اجلاس به پیشنهاد بانک کشاورزی و همکاری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و با حضور نمایندگانی از کشور های اسلامی عضو دی ۸ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز