خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا:

بهبود فضای «کسب‌وکار» نتیجه اعتماد مردم است / بانک‌ها منابع جدیدی به تولید تزریق نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۵۶

بانک وظیفه تامین مالی مشتریان خود را برعهده دارد، همچنین اجازه ندارد با فعال اقتصادی رقابت کند بزرگ‌ترین واردات، ساخت وساز‌ها و تولیدات توسط بانک‌ها انجام می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران؛ بهبود فضای «کسب‌وکار» را نتیجه اعتماد مردم دانست و گفت: آنچه که به عنوان پرداخت تسهیلات عنوان می‌شود تزریق منابع جدید نیست بلکه تقسیط بدیهی بخش خصوصی است و سهم وام‌های جدید ناچیز است.

مجیدرضا حریری؛ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران؛ با تاکید بر اینکه فضای کسب‌وکار بهبود پیدا کرده است، گفت: اما این بهبود، حاصل برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت نبوده است بلکه محصول اعتماد مردم به دولت یازدهم است.

وی با بیان این مطلب که دولت برنامه عمده‌ای برای بهبود فضای کسب‌وکار ندارد، افزود: البته یک سری مقررات زدایی‌ها انجام شده است، حذف موانع غیرتعرفه‌ای مثل شبنم ایران کد و تسهیل ثبت سفارش از جمله این موارد است.

حریری با اشاره انتقاد بخش خصوصی به عملکرد سازمان امورمالیاتی، بازار پول و سرمایه، گفت: سازمان امور مالیاتی با فعالین اقتصادی رابطه خوبی ندارد و درست است که فرار مالیاتی زیاد است اما فرهنگ مالیات گرفتن در کشور ما نیاز به اصلاح دارد.

وی افزود: هیچ نماینده‌ای از بخش خصوصی جهت مشاوره و تبادل نظر در سازمان امور مالیاتی حضور ندارد زیرا مدیری که در راس کار این سازمان است از مدیران دولت احمدی‌نژاد است.

این فعال بخش خصوصی در خصوص تسهیلات‌دهی بانک‌ها، گفت: آنچه که به عنوان پرداخت تسهیلات عنوان می‌شود تزریق منابع جدید نیست بلکه تقسیط بدیهی بخش خصوصی است و سهم وام‌های جدید ناچیز است.

وی با بیان این مطلب که بازار پول و سرمایه به بد‌ترین روش دولتی اداره می‌شود، افزود: بانک وظیفه تامین مالی مشتریان خود را برعهده دارد، همچنین اجازه ندارد با فعال اقتصادی رقابت کند بزرگ‌ترین واردات، ساخت وساز‌ها و تولیدات توسط بانک‌ها انجام می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: سیستم بانکداری ما معیوب است که بخشی در ذات خودش است و بخشی در ذات اقتصاد کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز