خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر اقتصاد:

سرمایه های در اختیار مردم چند برابر بودجه عمومی دولت است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۸۶

امکانات و سرمایه های دراختیار مردم، چندین برابر بودجه عمومی دولت است که باید در چرخه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال قرار گیرد.

مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: امکانات و سرمایه های دراختیار مردم، چندین برابر بودجه عمومی دولت است که باید در چرخه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، ' سید جواد هاشمی ' در نشست هم اندیشی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی منطقه ۵ کشور در یزد با اشاره به منابع مالی سرگردان در جامعه، افزود: این منابع که بیشتر از درآمد نفتی و سرمایه بزرگی است باید به بخش تولید هدایت و در رونق اقتصادی به کار گرفته شود.

وی همچنین بر افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش سهم مالیات در بودجه کشور تاکید کرد و گفت: در برخی کشورها، سهم مالیات در بودجه درحد بالا و درآمدهای آنها متکی بر مالیات است.

مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش گردشگری در افزایش درآمد کشور افزود: حجم پولی که ازسوی گردشگران در دنیا در گردش است چیزی حدود ۵/۲ برابر درآمد حاصل از تولید نفت کشورهای عضو اوپک بوده و سهم کشور ما در این زمینه بسیار ناچیز است.

هاشمی، نقش بورس را در رونق اقتصادی مهم توصیف کرد و رشد شاخص های بورس در برخی کشورها را یادآور شد و گفت: در برخی کشورها به ازای هر دو نفر، یک نفر سهام دار بورس هستند درحالی که در کشور ما این رقم بسیار اندک است.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهارکرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر طرح کلان اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد و بار مثبت و منفی آن مد نظر قرار گیرد.

این مسوول تدوین سند راهبردی وزارت امور اقتصادی ودارایی را یادآور شد و با بیان اینکه در این سند اولویت های این وزارتخانه و سازمان های زیرمجموعه مشخص شده از مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها خواست برای اجرای این سند تلاش کنند.

وی همچنین خواستار شناسایی دقیق ظرفیت های اقتصادی استان ها و شکوفایی آن شد و تصریح کرد: همچنین باید موانع و چالش های فراروی سرمایه گذاری در استان ها برداشته شود و آنها سهم خود را در رشد و توسعه اقتصادی مشخص کنند.

هدف از برگزاری این نشست که ششم و هفتم آبان ماه برگزار شد؛ تبادل نظر درمورد وضع اقتصادی استان ها از منظر شاخص های اقتصادی در کشور، موضوعات جاری حوزه معاونت نظارت مالی و تشکیل دبیرخانه دائمی ازسوی دبیران مناطق شش گانه در تهران و پیشنهادات و پویایی آن اعلام شد.

در این نشست همچنین درباره نحوه اجرای برنامه راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نقش استان ها در پیشبرد آن بحثو تبادل نظر شد.

در نشست یاد شده، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد به همراه معاونان نظارت مالی و اقتصادی حضور داشتند.

برگزاری نشست های تخصصی، بازدید از واحدهای صنعتی و جاذبه های تاریخی و گردشگری از برنامه های جانبی این نشست دو روزه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز