خبرگزاری کار ایران

خزاعی در همایش تجاری ایران و کره اعلام کرد؛

نگاه دولت به سرمایه‌گذاری خارجی، صرفا ورود منابع مالی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۳۰

ایران کشوری جدا از سایر کشورهای منطقه نیست و تصمیمات ایران و رشد تجارت و سرمایه‌گذاری آن بر روی کشورهای همسایه و منطقه تاثیر گذار است.

خزاعی در همایش تجاری ایران و کره اعلام کرد: تغییر راهبرد شرکتهای کره‌ای از تجارت به سمت سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران، محمد خزاعی در همایش تجاری ایران و کره اعلام کرد: تغییر راهبرد شرکتهای کره‌ای از تجارت به سمت سرمایه گذاری است.

همایش یک روزه تجاری ایران و کره با حضور هیاتی از شرکتهای تجاری و سرمایه گذاری کره‌ای و ایرانی در محل هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد. ‌‌

در این همایش محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از شرکتهای کره‌ای خواست تا استراتژی خود در قبال ایران را از فعالیتهای صرفا تجاری به سمت سرمایه‌گذاری در کشور سوق دهند.

خزاعی در ادامه افزود: این استراتژی برای هر دو طرف ایرانی و کره‌ای مفید خواهد بود و یک استراتژی برد برد است، به طوری که شرکتهای کره‌ای می‌توانند با سرمایه‌گذاری مشترک با شرکتهای توانمند داخلی در ایران ضمن ایجاد برند و محصولات جدید حوزه نفوذ خود را در بازار ایران و بازار کشورهای منطقه تقویت نمایند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه اعلام نمود: ایران کشوری جدا از سایر کشورهای منطقه نیست و تصمیمات ایران و رشد تجارت و سرمایه‌گذاری آن بر روی کشورهای همسایه و منطقه تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: روابط ایران با کشورهای منطقه به دلیل سابقه چندین هزار ساله در منطقه در برگیرنده رابطه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با آن کشورهاست که این موضوع را می‌توان در حجم مبادلات تجاری ایران با افغانستان و عراق از یک سو و شکل‌گیری بازار بزرگی در شمال ایران در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری از سوی دیگر به خوبی درک کرد و این تحولات به خوبی از سوی تحلیل‌گران بین المللی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

خزاعی با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در ایران از جمله دسترسی به بازار منطقه‌ای وسیع و با جمعیت پیرامونی ۶۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه، منابع انرژی، نیروی کار تحصیل کرده، دانش پیشرفته روز و امکانات حمل و نقلی، تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری کم نظیر در بین همسایگان خود و منطقه مطرح است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگاه دولت به سرمایه گذاری خارجی، صرفا ورود منابع مالی نیست، تصریح کرد: بحثجذب منابع مالی خارجی مهم است و همه کشورها تلاش می‌کنند، تا منابع مالی حداکثری را به اقتصاد خود جذب نمایند، اما آنچه در بحثتامین مالی خارجی مهم تر است، جذب دانش فنی و تکنولوژی به صنایع کشور و گسترش روابط اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری با کشورهای منطقه و سایر کشورهاست.

نماینده سابق ایران در سازمان ملل با اشاره به وجود مفاد مترقی و پیشرفته در قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ایران، اعلام نمود: با تصویب قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۳۸۱ که به عنوان یکی از پیشرفته ترین قوانین در حوزه سرمایه گذاری خارجی در دنیا است، زمینه‌های حقوقی خوبی برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی در کشور فراهم شده است.

خزاعی حمایت و تضمین در برابر ریسک‌های غیر تجاری، تامین و انتقال ارز، تضمین سرمایه‌گذاری خارجی در برابر سلب مالکیت، ملی شدن از جمله حمایتهای مندرج در قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی برشمرد.

در این همایش رئیس آژانس تشویق سرمایه‌گذاری کره جنوبی و سفیر کره جنوبی در ایران به همراه شرکتهای بزرگ کره‌ای حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز