خبرگزاری کار ایران

دبیرکل بانک مرکزی خبر داد؛

خودکفایی ایران در تولید کاغذ امنیتی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۴۶

ایران در زمینه تولید کاغذ امنیتی به خودکفایی رسیده است.

دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک متولی اصلی انتشار پرتعدادترین، بهادارترین و امنیتی ترین اسکناس و اوراق بهادار در کشور است، گفت: ایران در زمینه تولید کاغذ امنیتی به خودکفایی رسیده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ سید محمود احمدی در همایش ستاد پیشگیری جعل اسناد و مدارک بیان کرد و افزود: تولید و انتشار اسکناس، ایران چک و بسیاری از اوراق بهادار براساس قانون، بر عهده بانک مرکزی است که البته با همکاری دیگر حوزه های حاکمیتی به آن می پردازد.

دبیرکل بانک مرکزی همچنین گفت: اهمیت این سند بهادار و امنیتی به حدی است که تولید آن در داخل کشور از دغدغه های اصلی بانک مرکزی بوده و با ایجاد امکانات و تجهیزات مورد نیاز، روند تولید اسکناس از سال ۱۳۶۳ در داخل کشور با اسکناس ۲۰۰ ریالی آغاز شد و بتدریج با انتقال تکنولوژی و علم این کار، اینک تولید تمام انواع اسکناس و ایران چک توسط بانک مرکزی انجام می گیرد.

احمدی تاکید کرد: موضوع تولید کاغذ امنیتی نیز به عنوان مبنا و اساس هر سند امنیتی و بهادار از موضوعات مورد توجه مسئولین بانک مرکزی است و تولید کاغذ امنیتی و بهادار نیز در داخل کشور از سال ۱۳۸۲ شروع شد و تا به اکنون نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: این شرایط باعثشده که با در اختیار داشتن امکانات بسیار گسترده و وجود توانمندی های لازم، غیر از اسکناس و ایران چک تولید کاغذ بعضی از اسناد امنیتی و بهادار مانند شناسنامه، کارت ملی و.. نیز توسط بانک مرکزی انجام گیرد و با همت متخصصین ایرانی به جرات می توان گفت تاکنون موضوع جعل اسکناس و اسناد بهادار در کشور هیچ گاه به عنوان دغدغه مطرح نبوده است.

یادآوری می شود، به موجب مصوبه شورای عالی امنیت ملی، سازمان ها و ارگان های مرتبط با اسکناس های جعلی که موارد را شناسایی و کشف می کنند، مکلفند بعد از کشف، موارد را طی صورتجلسه ای تحویل بانک مرکزی دهند.

همایش ستاد پیشگیری جعل اسناد و مدارک با مشارکت ۱۱ وزارتخانه و سازمان، پنجم آبان ماه در محل همایش های صدا و سیما آغاز شد که تا هفتم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز