خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

لرستان می‌تواند بازار خوبی برای سرمایه‌گذاران اتریشی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۷۱

بسیاری از اقلام مبادلاتی در استان لرستان وجود دارد که این امر می‌تواند زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران اتریشی در بازار ایران و لرستان باشد.

استاندار لرستان گفت: بسیاری از اقلام مبادلاتی در استان لرستان وجود دارد که این امر می‌تواند زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران اتریشی در بازار ایران و لرستان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند در دیدار با فریدریش اشتیفت، سفیر اتریش در تهران، در استانداری لرستان بیان کرد: استان لرستان دارای منابع و پتانسیل بالایی است و آمادگی این را دارد، تا در زمینه‌های مختلف با کشور اتریش همکاری داشته باشد.

استاندار لرستان در دیدار با سفیر اتریش گفت: استان لرستان آمادگی لازم برای ارتباط با کشور اتریش در زمینه‌های مختلف را دارد.

وی گفت: دانشگاه لرستان با داشتن ۷۰ رشته در مقاطع بالایی چون دکترا، یک دانشگاه معتبر محسوب می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز همکاری در زمینه علمی بین ایران و اتریش باشد.

بازوند تصریح کرد: با توجه به حجم مبادلات بین ایران و اتریش، ایران بازار خوبی برای این کشور محسوب می‌شود که بسیاری از اقلام مبادلاتی در استان لرستان وجود دارد که این امر می‌تواند زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران اتریشی در بازار ایران و لرستان باشد.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های طبیعی استان می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در این بخش به سرمایه‌گذار کمک کند، اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه در سطح لرستان وجود دارد که از قدیم وجود این رودخانه‌ها باعثشده که امروز استان لرستان بیشترین پل‌های تاریخی ایران را داشته باشد.

استاندار لرستان با اشاره وجود ۲۵۰۰ اثر تاریخی در لرستان افزود: استان لرستان جزء سه استان بر‌تر کشور در بحثژئوتوریسم قرار دارد و با داشتن هنرمندانی ارزشمند قطب هنرمندان ایران محسوب می‌شود و کشور اتریش می‌تواند از این پتانیسل استفاده کند و علاوه بر سرمایه‌گذاری مطمئن در این بخش با برگزاری نمایشگاه‌ها و استفاده از هنرمندان در اتریش در انتقال فرهنگ غنی لرستان به مردم خود گام بردارد.

بازوند اظهار کرد: استان لرستان موقعیت ویژه‌ای در بحثسرمایه‌گذاری دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش‌های مختلف نظیر توریسم، نفت و گاز، کشاورزی، معادن، و… سرمایه‌گذاری کنند.

وی به بحثگردشگری لرستان اشاره کرد و گفت: ‌استان لرستان پایتخت ژئوتوریسم در کشور معرفی شده است و یکی از استان‌هایی است که دارای ژئوسایت‌های علمی است که بزرگ‌ترین لغزش دنیا در این استان رخ داده است.

فریدریش اشتیفت، سفیر اتریش، صبح امروز به مدت دو روز به استان لرستان سفر کرده که دیدار با استاندار، دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، دیدار با شهردار خرم‌آباد و شرکت در جلسه اقتصادی را در برنامه خود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز