خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز آمار ایران:

دستمان برای پاسخگویی پر است اما باید سکوت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۳۲

در صورتی که بخواهیم وارد پاسخ شویم، دستمان پر است اما مرکز آمار باید سکوت کند زیرا نمی خواهیم استقلال ما زیر سوال برود.

رییس مرکز آمار ایران گفت: نمی توان احساسی درباره آمارهای مرکز آمار ایران قضاوت کرد، اگر کسی مدعی است که نرخی بیکاری اعلامی از سوی این مرکز صحیح نیست باید ۶۰ هزار خانوار را مورد پرسشگری قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عادل آذر در مراسم گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: شاخص هایی که از سوی این مرکز اعلام می شود برپایه کار علمی و پرسشگری از خانوارها استخراج شده است.

وی درباره نرخ بیکاری نیز گفت: متاسفانه نرخ بیکاری فصل تابستان ۹۳ که اعلام شد برخی به این نرخ نیز ایراد گرفتند در حالی که اگر این نرخ را قبول ندارند باید ۶۰ هزار خانوار را در کشور مورد ارزیابی قرار دهند.

آذر اظهار داشت: در صورتی که بخواهیم وارد پاسخ شویم، دستمان پر است اما مرکز آمار باید سکوت کند زیرا نمی خواهیم استقلال ما زیر سوال برود.

وی با اشاره به اینکه مرکز آمار کنترل کیفیت داده ها را در نظر می گیرد، گفت: در هیچ جای دنیا مرکز آمار آن کشور زیر سوال نمی رود.

وی ادامه داد: حتی برخی از موسسات خارجی که گزارش های آماری درباره بخش های مختلف ایران ارائه می دهند با استناد به آمار منتشره مرکز آمار این کار را انجام می دهند زیرا معتقدند که مرجع اصلی آمار ایران این مرکز است.

وی تاکید کرد: پای اعداد شرف خود را گذاشته ایم و این در حالی است که وقتی رییس دولت قبل اعلام کرد ۲.۵ میلیون شغل ایجاد کرده ایم، مرکز آمار اعلام کرد فقط ۱.۲ میلیون شغل در کشور ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز