خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

کمیسیون مشترک اقتصادی دانشگاه تبریز و دانشگاه آتاتورک سال آینده برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۶۰

این کمیسیون به منظور بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه سال آینده به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دانشگاه تبریز و دانشگاه آتاتورک در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل جبارزاده در دیدار با شهردار ارزروم اظهار داشت: این کمیسیون به منظور بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه سال آینده به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت آزادراه تبریز - بازرگان توسط یک شرکت ترکیه‌ای، گفت: امیدواریم این پروژه مشترک گامی در جهت افزایش همکاری‌ها باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین تأکید کرد: هیچ حد و مرزی برای برقراری و توسعه همکاری‌ها با کشور دوست و همسایه ترکیه نداریم.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا رفت و آمد هیات‌های فرهنگی و اقتصادی تبریز و ارزروم تسهیل شود تا امکان توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف فراهم شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر علاقمندی این استان برای توسعه روابط همه‌جانبه با استان ارزروم ترکیه، اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی تبریز و ارزروم را انگیزه مهمی برای توسعه مناسبات دوجانبه عنوان کرد و افزود: وظیفه ما افزایش پیوندهای عمیق این دو شهر تاریخی و فرهنگی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به مسایل و مشکلات دنیای اسلام نیز اشاره کرد و گفت: رییس جمهور ایران درصدد است که با توسعه همکاری با کشورهای اسلامی خصوصا کشورهای همسایه، از ریخته شدن خون مسلمانان در نقاط مختلف جهان جلوگیری کند.

مهمت سکمن، شهردار ارزروم، برای شرکت در برنامه‌های هفته نکوداشت تبریز به این شهر سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز