خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با ایلنا:

علت بدهی بانک‌ها به فروش نرفتن املاک ساخته شده از سوی آنان است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۰۳

نظام بانکداری کشور از ابتدای دولت نهم تا انتهای دولت دهم از شیوه مشتری مداری به بنگاه‌داری تغییر رویه داد و همین امر موجب ایجاد انحصار گرایی در اقتصاد و افزایش بدهی بانک‌ها و حتی مطالبات معوق بانکی شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران علت اصلی بدهی بانک‌ها را به فروش نرفتن املاک ساخته شده به وسیله آنان اعلام کرد.

مجیدرضا حریری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره ناکارآمدی سیستم بانکی کشور، گفت: اشکالات درون سیستمی بانکی و ایرادات درون اقتصاد، نظام بانکی را متاثر کرده و منجر به فلج شدن شبکه بانکی – پولی شده است.

حریری افزود: عوامل گفته شده در سال‌های گذشته موجب افزایش تخلف‌های گسترده در شبکه بانکی شد و بانک‌ها با ورود به بخش‌های مختلف اقتصادی مثل ساخت و ساز، تشدید کننده رکود تورمی در اقتصاد شدند.

به گفته او، ورود بانک‌ها به بنگاه‌داری موجب بحران بازگشت عدم سرمایه و افزایش بدهی بانک‌ها شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران، درباره ایجاد بانک‌های خصوصی، بیان کرد: از سال‌های گذشته تاکنون افراد بی صلاحیت و نهادهای قدرت به ایجاد بانک خصوصی اقدام کردند که به علت بازی‌های سیاسی و نبود صلاحیت سیستم بانکداری را به بی‌نظمی سوق دادند.

این فعال بخش خصوصی معتقد است: مادامی که نظام اقتصادی ساختار رقابت پذیری را به خود نگیرد و تمامی معاملات و بده‌بستان‌های اقتصادی در آن به صورت شفاف انجام نشود، نباید انتظار داشت که نظام بانکی کشور ساماندهی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز