خبرگزاری کار ایران

کاهش ۲۴ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۸۷

قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۸۰ دلار و ۲۹ سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم ۲ ماه اخیر(۱۲۷۳ دلار و ۶ سنت) که روز پنجشنبه به ثبت رسیده بود، نداشت. قیمت طلا در این هفته ۲۴ دلار کاهش یافته است که بیشترین کاهش از یک هفته منتهی به ۱۸ جولای تاکنون بوده است.

قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۲۴ دلار کاهش یافت و به ۱۲۸۰ دلار در هر اونس در پایان معاملات روز جمعه رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز جمعه همزمان با افت شاخص ها اندکی افزایش یافت، اما به دلیل اینکه رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که بازار کار آمریکا همچنان به دلیل تاثیرات ناشی از بحران بزرگ مالی با اختلال مواجه است، افزایش قیمت محدود بود.

در حالی که نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا پس از انتشار صورت مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو در اوایل این هفته، سایه سنگینی بر بازار فلز زرد انداخته بود، قیمت طلا در این هفته حدود ۲ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش قیمت هفتگی در طی ۵ هفته اخیر بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۸۰ دلار و ۲۹ سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم ۲ ماه اخیر(۱۲۷۳ دلار و ۶ سنت) که روز پنجشنبه به ثبت رسیده بود، نداشت. قیمت طلا در این هفته ۲۴ دلار کاهش یافته است که بیشترین کاهش از یک هفته منتهی به ۱۸ جولای تاکنون بوده است.

حجم تقاضای فیزیکی برای طلا در بازارهای چین و هند همچنان ضعیف است. اما تحلیلگران انتظار دارند خریدها در هند با نزدیک شدن به فصل جشنواره ها و مراسم عروسی افزایش یابد.

در بین دیگر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت پلاتین نیز ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۴۱۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز