خبرگزاری کار ایران

محمد باقرنوبخت؛

پیش‌نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مرداد تقدیم رهبر انقلاب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۷۵

باید در برنامه ششم توسعه رشد ۸ درصدی داشته باشیم که ۲.۵ درصد آن باید محصول خلاقیت باشد، نه سرمایه‌گذاری.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از تقدیم برنامه ششم توسعه به رهبر انقلاب تا پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت، از اختصاص بودجه‌ای برای شناسایی استعدادها در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای سال ۹۴ خبر داد و گفت: ان‌شاءالله به‌صورت نمادین و در تدوین بودجه سال ۹۴ مبلغی را برای توسعه این اقدامات ارتش اختصاص خواهیم داد.

وی افزود: به هر حال بنده به‌عنوان مسئول برنامه‌ریزی توسعه جمهوری اسلامی ایران هستم و در حال حاضر برنامه ششم توسعه را در دست تهیه داریم و پیش‌نویس این برنامه ان‌شاءالله تا پایان مردادماه به رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد و در دیداری که یک ماه گذشته با ایشان داشتیم فرمودند که تا پایان شهریورماه این برنامه را ابلاغ خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان " کار بزرگی را در پیش رو داریم و باید با کمک یکدیگر به توسعه کشور کمک کنیم " تصریح کرد: هرچند امروز کشورگشایی‌ها به‌شکل نظامی صورت نمی‌گیرد البته این روش هنوز در رژیم صهیونیستی وجود دارد اما امروز کشورها بر اساس یک شاخص به‌عنوان کشور برتر در جایگاه والا می‌ایستند و آن شاخص توسعه است.

نوبخت بر همین اساس اضافه کرد: باید در برنامه ششم توسعه رشد ۸ درصدی داشته باشیم که ۲.۵ درصد آن باید محصول خلاقیت باشد، نه سرمایه‌گذاری.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز ۲۰ساله گفت: این سند که در سال ۸۴ در دستور کار قرار گرفت قرار بود در یک دوره ۲۰ساله ایران در جایگاه نخست اقتصادی و علم و فناوری قرار گیرد و حتی ۲ برنامه چهارم و پنجم در بستر این سند ۲۰ساله را طی کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما در منطقه رقبایی داریم که باید با توجه به بحث‌های توسعه و فناوری بتوانیم به جایگاه نخست برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز