خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر رئیس جمهور:

دولت برای پرداخت بدهی هایش دست بانک را باز گذاشته است / سیستم حسابداری دولت شفاف است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۴۸

دولت برای پرداخت بدهی‌هایش دست بانک‌ها را باز گذاشته و از سوی دیگر سیستم حسابداری دولت را شفاف کرده و نکته دیگر اینکه مطالبات مردم و بخش خصوصی با این مکانیزم تها‌تر می‌شود که امیدواریم ظرف دو تا سه ماه آینده عملیاتی شود.

نهاوندیان تاکید کرد: دولت آنچه داشته در کف اخلاص به میدان آورده و نوبت بخش خصوصی است که وارد عرصه شده و مشکلات را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور در نشست تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی که در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود تورمی برگزار شد، گفت: پیش‌تر در کشور معاملات با نرخ ارز آزاد غیر قانونی بود اما به تازگی براساس تصمیم دولت و شورای پول و اعتبار این قبیل از معاملات با ارز آزاد قانونی خواهد شد اما مدت زمان آن در اجرا کوتاه است. همچنین ما تلاش داریم به سوی ارز تک نرخی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش تضمین‌ها نیز به سمت گشایش در مسائل بانکی حرکت می‌کنیم و در این زمینه با چین و روسیه و ترکیه جهت همکاری صحبت‌هایی شده و لذا حرکت به سمت بهتر شدن اوضاع است.

وی با ابراز امیدواری از توافق نهایی با سه کشور یاد شده طی سه ماه آینده خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که سنگ‌های پیش پای ایران برداشته شود که به موازات دیپلماسی فعال این هدف را محقق خواهیم کرد.

نهاوندیان در خصوص مطالبات بخش خصوصی نیز تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در این رابطه نیز اصلاح امور است که در این راستا مجموع سی ماده لایحه می‌تواند گواهی دهد که دولت به حرف مردم در بخش خصوصی چقدر گوش داده و به قول‌های خود پایبند است که در این مسیر نیز دولت حرکت را از خودش آغاز کرده است.

وی ادامه داد: دولت برای پرداخت بدهی‌هایش دست بانک‌ها را باز گذاشته و از سوی دیگر سیستم حسابداری دولت را شفاف کرده و نکته دیگر اینکه مطالبات مردم و بخش خصوصی با این مکانیزم تها‌تر می‌شود که امیدواریم ظرف دو تا سه ماه آینده عملیاتی شود.


وی در خاتمه تاکید کرد: دولت آنچه داشته در کف اخلاص به میدان آورده و نوبت بخش خصوصی است که وارد عرصه شده و مشکلات را رفع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز