خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی:

اجازه دهیم بانک ها طرح های منطقی را اجرا کنند / به بانک ها فشار نیاوریم

کد خبر : ۱۹۲۴۸۹

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با انتقاد از فشار دستگاه‌ها به بانک‌ها برای پذیرش طرح‌هایشان گفت: به بانک‌ها حمله نکنیم و فشار نیاوریم و اجازه دهیم طرح‌های منطقی و خوبی به بانک‌ها معرفی شوند.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با انتقاد از فشار دستگاه‌ها به بانک‌ها برای پذیرش طرح‌هایشان گفت: به بانک‌ها حمله نکنیم و فشار نیاوریم و اجازه دهیم طرح‌های منطقی و خوبی به بانک‌ها معرفی شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از صندوق توسعه ملی سید صفدر حسینی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و مسئولین استان کرمانشاه برگزار شد، از اختصاص ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه صندوق توسعه ملی به بخش آب و کشاورزی استان کرمانشاه طی چهار سال خبر داد.

حسینی این امر را اقدامی بی نظیر در بحثاختصاص منابع این صندوق عنوان کرد و اظهار داشت: ۶۰ درصد منافع حاصل از این سرمایه به خود استان کرمانشاه برگشته و دولت کار بزرگی در استان کرمانشاه انجام داده است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه برای این اقدام به سهم خودم از دولت و رهبری تشکر می‌کنم گفت: این اقدام مانند تصمیمات جاری کشور نیست و ظرف ۴ سال باید کار انجام شود و منابع تامین شود و به روش‌های دیگر تامین اعتبار نخواهد شد که در انتظار تامین منابع باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت یعنی کسی که مسئول است راه‌حل ارائه دهد گفت: نمی‌توان گفت راه‌حل فقط پول بوده و لذا در این محدودیت منابع باید دست به انتخاب زد، لذا اگر به این محدودیت توجه نشود دچار مشکلات خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‌های دولت گذشته طبق گفته مسئولین استان کرمانشاه انجام نشده و باقی مانده گفت: این در شرایطی بوده که درآمد آن دولت از نفت ۷۰۰ میلیارد دلار بوده است.

حسینی گفت: با توجه به عنایات دولت به استان کرمانشاه مصوب شده که استان کرمانشاه در بین هفت استان دارای اولویت برای استفاده از این منابع به عنوان اولین استان مطرح شده که تسهیلات ویژه دریافت کند.

وی هم‌چنین با اشاره به قطبیت استان کرمانشاه در بحثکشاورزی از اختصاص تسهیلات با سود ۱۱ درصد به طرح‌های کشاورزی در استان خبر داد و گفت: هم‌چنین تسهیلات ارزی در کشور با سود شش درصد بوده که برای کرمانشاه چهار درصد در نظر گرفته شده است.

وی همچنین زمان و دوره بازپرداخت برای سایر استان‌ها را هشت سال عنوان کرد و گفت: این زمان در جهت جذب سرمایه‌گذار برای کرمانشاه ده سال در نظر گرفته شده است و سهم آورده سرمایه‌گذار نیز برای سایر استان‌ها ۳۰ درصد بوده که برای کرمانشاه ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ما باید سیاست‌گذاری کرده و امکان توجیه طرح‌ها را فراهم کنیم.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با انتقاد از فشار دستگاه‌ها به بانک‌ها برای پذیرش طرح‌هایشان گفت: به بانک‌ها حمله نکنیم و فشار نیاوریم و اجازه دهیم طرح‌های منطقی و خوبی به بانک‌ها معرفی شوند.

وی افزود: در این راستا کارگروه را در مرکز استان‌ها حذف کردیم که این فرآیند تسهیل شود.

حسینی گفت: در مورد بخش کشاورزی هم با دستور معاون اول رئیس جمهور هر طرح کشاورزی که اقتصادی با شرایط لازم به صندوق توسعه معرفی شود قبول خواهیم کرد و سقفی برای این طرح‌ها وجود ندارد اما با ویژگی‌های لازم منابع تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر طرح کشاورزی به محض اینکه از طرف بانک توجیه فنی و مالی آن تایید شود به صندوق توسعه ملی معرفی خواهد شد و صندوق طبق قانون موظف است ظرف دو هفته پاسخ دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز