خبرگزاری کار ایران

کمیجانی:

پیش بینی می‌شود با شوک تورمی جدیدی روبرو نشویم

کد خبر : ۱۸۳۱۴۲

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اینکه از افزایش ناگهانی قیمت‌ها جلوگیری خواهد شد، اعلام کرد پیش بینی می‌شود با شوک تورمی جدیدی روبرو نشویم.

به گزارش ایلنا، اکبر کمیجانی با تاکید بر اینکه وجود موانع در عرضه کالا از دلایل اصلی رکود و تورم اقتصادی است، گفت: با توجه به برنامه های دولت برای رفع این موانع، پیش بینی می شود با شوک تورمی جدیدی روبرو نشویم.
قائم مقام بانک مرکزی درباره راه کارهای کنترل نرخ تورم اظهارداشت: براساس آمارهای موجود در ماه های ابتدایی امسال، میزان تورم با کاهش رو به رو بوده، این نتیجه در حالی به دست آمد که قیمت حامل های انرژی افزایش یافت.
کمیجانی تاکید کرد: بانک مرکزی قصد دارد با کنترل نقدینگی در جامعه، از افزایش قیمت های ناگهانی جلوگیری کند. با توجه به گشایش های ارزی که بعد از توافقنامه ژنو حاصل شده، اکنون امکان واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای وجود دارد که این موضوع تاثیرات مثبت اقتصادی در پی خواهد داشت.
این مسئول اضافه کرد: بانک مرکزی با اعمال سیاست های پولی و سیاست های رفع خروج از رکود اقتصادی قصد دارد از اثرات وقفه ای تورمی که ممکن است در اثر افزایش قیمت حامل های انرژی در ماه های آینده به وقوع به پیوندد، جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز