خبرگزاری کار ایران

در طی هفته گذشته محقق شد:

رشد ۴٨ درصدی ارزش معاملات در بورس

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۳۴

دو میلیارد و ۴٣٧ میلیون سهم به ارزش پنج هزار و ٨٨٠ میلیارد ریال در معاملات هفته گذشته بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

به گزارش ایلنا از ابتدای امسال، ۴٥ میلیارد و ١٥٢ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ٢۴۶ هزار و ۶٢٨ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد یک میلیون و ٢٢۶ هزار و ١٣٠ سرمایه گذار، در سه میلیون و ٨٣٩ هزار و ٣٧۴ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

همچنین ارزش معاملات در قیاس با هفته قبل ۴٨ درصد و حجم معاملات سهام ٨١, ٨ درصد رشد داشت. به طوری که در این مدت ۴٥ هزار و ٥٧ خریدار در ١٥٩ هزار و ٩۶٠ دفعه به داد و ستد پرداختند. تعداد خریداران ١۴,۶ درصد و دفعات معاملات ١۴ درصد کاهش داشت.

بر اساس آمار موجود، در این مدت، یک میلیارد و ٢٩٨ میلیون سهم به ارزش سه هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شده است.

از ابتدای امسال، ۴٥ میلیارد و ١٥٢ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ٢۴۶ هزار و ۶٢٨ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد یک میلیون و ٢٢۶ هزار و ١٣٠ سرمایه گذار، در سه میلیون و ٨٣٩ هزار و ٣٧۴ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند. بازار سهام از ابتدای سال ۶٧ روز کاری فعالیت داشته است.

روند شاخص

شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت با کاهش ١, ٩٠ درصدی به ٧٠ هزار و ٨٧۶ واحد رسید.

در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، بر روی عدد ٥٩ هزار و ٥٧٠ واحد ایستاد که در قیاس با هفته قبل، ١, ٨١ درصد کاهش را نشان می داد. شاخص بازار اول در هفته گذشته با ٢. ٠٧ درصد کاهش به ٥٢ هزار و ٥٨۶ واحد و شاخص بازار دوم با ١. ۴٨ درصد کاهش به ١٣٧ هزار و ١٧۴ واحد رسید.

معاملات اوراق مشارکت

در هفته منتهی به یازدهم تیرماه، تعداد ٥٢ هزار و ٨٧۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش ٥٣ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای سال دو میلیون و ٧٢٣ هزار و ٩٧٠ برگه اوراق مشارکت به ارزش دو هزار و ٧٢۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز