خبرگزاری کار ایران

فرصت ۶ ماهه آمریکا به بانک فرانسوی پاریباس برای ممنوعیت مبادله با دلار

کد خبر : ۱۸۱۷۲۱

بانک پاریباس فرانسه، بزرگ ترین بانک این کشور، طی سال گذشته متهم به نقض تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه برخی کشورها شده است.

آمریکا فرصتی ۶ ماهه به بانک پاریباس فرانسه برای ممنوعیت مبادلات با دلار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، بانک پاریباس فرانسه، بزرگ ترین بانک این کشور، طی سال گذشته متهم به نقض تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه برخی کشورها شده است.
این بانک متهم است مبادلات ارزی با حجمی معادل ۳۰ میلیارد دلار را با کشور های تحت تحریم آمریکا مانند سودان، کوبا و ایران صورت داده است.
این بانک مبلغی معادل ۸.۹ میلیارد دلار را بعنوان جریمه به آمریکا پرداخت خواهد کرد و همچنین به مدت یک سال از انجام مبادلات تجاری بر پایه دلار به عنوان ارز محروم خواهد شد.
بنا به گفته منابع آگاه، این بانک موفق شده است طی مذاکرات خود با نظام قضایی ایالات متحده مهلتی ۶ ماهه را تا قبل از آغاز تحریم دلاری این بانک برای تکمیل و انجام برخی مبادلات خود، از این کشور دریافت کند.
در صورت آغاز تحریم دلاری این بانک، اختلالاتی در زمینه تجارت نفت و همچنین اقتصاد فرانسه و اروپا روی خواهد داد.
دولت فرانسه ضمن اعتراض به این میزان جریمه علیه بانک بزرگ این کشور اعلام کرده است این جریمه نامتناسب بوده و می تواند باعثبروز چالش هایی در نظام اقتصادی فرانسه و اروپا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز