خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک ملی عنوان کرد:

میانگین سالانه تورم از ۴۵ درصد به ۳۰ درصد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۵۱

دولت تدبیر و امید وارثاقتصادی با تورم ۴۵ درصدی بود و از همان ابتدا همت دولت در کاهش تدریجی این تورم افسار گسیخته بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: هم اکنون یک آرامش اقتصادی در کشور حاکم شده و زمینه تقویت و احیای سرمایه اجتماعی بعنوان یکی از مهمترین ابزارهای رشد اقتصادی فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در همایش امید و انتظار در اردبیل با اشاره به اینکه اولویت دولت تدبیر وامید مهار تورم و توجه اساسی به تولید برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور است، افزود: دولت تدبیر و امید وارثاقتصادی با تورم ۴۵ درصدی بود و از همان ابتدا همت دولت در کاهش تدریجی این تورم افسار گسیخته بود.

وی با بیان اینکه در این ۱۰ ماه دولت تدابیری برای کنترل تورم بکار بسته، اضافه کرد: این دولت توانسته بتدریج شیب تند افزایش تورم را کند نماید و انتظار می رود که تورم نقطه به نقطه امسال به ۱۰ درصد برسد.

وی اضافه کرد: میانگین سالانه تورم نیز از ۴۵ درصد گذشته به حول و حوش ۳۰ درصد رسیده و انتظار است تا ۲۸ درصد نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه دولت پس از مهار نسبی تورم اکنون به این نتیجه رسیده که باید توجه جدی به بحثاشتغال داشته و به کمک بخش تولید برای ایجاد زمینه های شغلی جدید در کشوربشتابد، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برگزار می شود تا زمینه به حرکت درآمدن چرخ تولید در کشور فراهم شود و در این زمینه تمام بخش ها از جمله بانک ها ملزم شده اند که به بهبود وضعیت اقتصادی از جمله گردش سرمایه کمک کنند.

وی گفت: هم اکنون یک آرامش اقتصادی در کشور حاکم شده و زمینه تقویت و احیای سرمایه اجتماعی بعنوان یکی از مهمترین ابزارهای رشد اقتصادی فراهم شده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران در خصوص موفقیت های دولت در سیاست خارجی، گفت: عمده تمرکز دولت در این بخش به حل مسئله هسته ای از طریق مذاکره با گروه ۱ + ۵ معطوف شده و با موفقیت در مذاکرات شاهد گشایش های خوبی در بحثاقتصاد از جمله فعالیت بانک‌ها خواهیم بود.

وی تاکید کرد که باید به دولت فرصت داد که خرابکاری های هشت سال گذشته را حل کند و در این راه امید ها بسیار زیاد است، بویژه اینکه رشد اقتصادی کشور از وضعیت منفی خارج شده و به سمت مثبت در حال حرکت است.

وی بیان کرد: رییس دولت پیشین با وجود تاکید اقتصاددانان در باره اثر تورمی تزریق بی ضابطه پول به جامعه خلاف این توصیه و هشدار عمل کرد و اگر چه با صرف این درآمدهای ارزی هنگفت برای واردات بی کیفیت از برخی کشورها تا مدتی تورم را در جامعه پنهان کرد اما با برخورد با سد تحریم ها واقعیت های اقتصادی خود را نشان داده وتورم به مرز ۴۵ درصد رسید.

وی افزود: دولت پیشین به ارزش ۴۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام به دولت تدبیر و امید به ارثگذاشته و با توجه به اعتبار عمرانی امسال که با افزایش نیز مواجه می باشد ۲۰ سال طول می کشد که آنها به نتیجه برسد.

مدیرعامل بانک ملی گفت: با اینکه دولت تدبیر وامید اقتصاد در حال سقوطی را تحویل گرفته ولی مصمم است که آن را به وضعیت پیشین بازگردانده و سروسامان بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز