خبرگزاری کار ایران

معاون ارزش‌افزوده سازمان امور مالیتی کشور به ایلنا خبر داد؛

فراخوان ۸ صنف جدید مشمول ارزش‌افزوده در اول خرداد / اصرار اصناف برای اجرای قانون ارزش‌‌افزوده

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۳۱

گروه‌های مشخص شده برای مشمولیت قانون ارزش‌افزوده از زیرمجموعه اصنافی هستند که قبلا گروه‌های مشابه آن‌ها فراخوان شده‌اند.

معاون ارزش‌افزوده سازمان امور مالیتی کشور از فراخوان ۸ صنف جدید که مشمول ارزش‌افزوده می شوند در اول خرداد ماه خبر داد.

علیرضا طاری بخش معاون ارزش‌افزوده سازمان امور مالیتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص زمان اعلام گروه‌های جدیدی که مشمول قانون ارزش افزوده می شوند، اظهار داشت: هفته گذشته با رییس کل سازمان امور مالیاتی گروه‌های جدیدی که مشمول قانون مالیات ارزش‌افزوده می شوند را نهایی کردیم و اوایل خرداد ماه نام اصناف مذبور به وسیله روزنامه‌ها اعلام خواهد شد.

وی تعداد مشمولین جدید را ۷ تا ۸ صنف دانست و ادامه داد: گروه‌های مشخص شده از زیرمجموعه اصنافی هستند که قبلا گروه‌های مشابه آن‌ها فراخوان شده‌اند.

طاری‌بخش ادامه داد: خود اصناف به دلیل اینکه اجحافی در حق کسی ایجاد نشود، بر اجرای یکسان قانون در اصناف همگن اصرار دارند.

به گزارش ایلنا، با توجه به احکام مقرر در تبصره ۲ ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه و بند(ط) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۳ هشت درصد خواهد بود که ۵.۳ درصد مالیات و ۲.۷ درصد آن عوارض است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز