خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران:

نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته ۳/۱۰ درصد بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۵۰

در فصل پاییز ۳/۸ درصد از جمعیت فعال کشور ۱۰ ساله و بیشتر دارای اشتغال ناقص بوده اند. / ۷/۳ درصد زمان بالقوه کار شاغلان را تعداد اشتغال ناقص تشکیل می دهد و این شاخص در بین مردان ۸/۳ درصد، زنان ۸/۲ درصد و در نقاط شهری ۳ درصد و روستایی ۴/۵ درصد بوده است.

بر اساس نتایج مرکز آمار ایران، در فصل پاییز سال ۹۲ نرخ بیکاری ۱۰ ساله و بیشتر کشور ۳/۱۰ درصد بوده و این شاخص در بین مردان ۵/۸ درصد و در بین زنان ۳/۲۰ درصد بوده است.

به گزارش ایلنا، نرخ بیکاری در نقاط شهری بیشتر از نقاط روستایی بوده به طوری که در نقاط شهری ۷/۱۱ درصد و در نقاط روستایی ۹/۶ درصد محاسبه شده است.

نتایج بررسی مرکز آمار ایران در خصوص نرخ اشتغال ناقص نشان می دهد، که در فصل پاییز ۳/۸ درصد از جمعیت فعال کشور ۱۰ ساله و بیشتر دارای اشتغال ناقص بوده اند.

بر اساس نتایج به دست آمده در فصل پاییز این شاخص در بین مردان ۱/۹ درصد، در بین زنان ۹/۳ درصد و در نقاط شهری ۹/۶ درصد و در نقاط روستایی ۸/۱۱ درصد بوده است.

همچنین نتایج بررسی ها حاکی است که سهم اشتغال ناقص ۲/۹ درصد بوده که این نسبت در مردان ۹/۹ درصد و در بین زنان ۹/۴ درصد و در نقاط شهری ۸/۷ درصد و روستایی به ۶/۱۲ درصد رسیده است.

نتایج این بررسی ها نشان می دهد که ۷/۳ درصد زمان بالقوه کار شاغلان را تعداد اشتغال ناقص تشکیل می دهد و این شاخص در بین مردان ۸/۳ درصد، زنان ۸/۲ درصد و در نقاط شهری ۳ درصد و روستایی ۴/۵ درصد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز