خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور:

نرخ‌های مالیاتی در سال ۹۳ افزایش ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۰۰

نظام مالیاتی هیچگونه افزایش نرخی را در لایحه بودجه ۹۳ نداشته و حتی برخی نرخ ها کاهش یافته است / در حال حاضر در اظهارنامه های مالیاتی، اطلاعات درست ابراز نمی شود و باید بر اساس چارچوب های دیگر تصمیم گیری کرد.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نظام مالیاتی هیچگونه افزایش نرخی را در لایحه بودجه ۹۳ نداشته و حتی برخی نرخ ها کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد قاسم پناهی در باره افزایش درآمد مالیاتی در سال آینده گفت: همکاری مودیان باید بیشتر و با افزایش مودیان پایه ها، درآمدهای منطقی ایجاد شود و ملاک عمل قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه در همه نظام های مالیاتی با وجود داشتن اطلاعات، گرفتن مالیات بر درآمد به سمت خود اظهاری پیش می رود، تصریح کرد: اهمیت این اطلاعات برای زمانی است که فرد گزارش غیرواقعی از درامد خود ارائه دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در اظهارنامه های مالیاتی، اطلاعات درست ابراز نمی شود و باید بر اساس چارچوب های دیگر تصمیم گیری کرد.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در صورتی که اطلاعات افراد درست باشد، لزومی نخواهد داشت اطلاعات آنها بررسی شود و در دنیا کمتر از ۲۰ درصد مودیان را برای رسیدگی انتخاب می کنند.

وی اظهار داشت: مودیانی که فعالیت خود را اعلام نمی کنند، اطلاعات آنها کارشناسی می شود و بقیه بر اساس خوداظهاری است.

پناهی ادامه داد: اظهارنامه ها چارچوب خاصی دارد که مودی باید آن را تکمیل و به سازمان مالیاتی ارسال کند.

پناهی افزود: مودیانی که در چارچوب قانونی اظهارنامه های الکترونیکی ارائه کردند، می توانند از معافیت ها استفاده کنند و

مودی در روند خوداظهاری قرار می گیرد.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در صورت تامین زیرساخت اطلاعاتی، نیاز نخواهد بود، سازمان امور مالیاتی به دنبال مودیان برود، بلکه با آمار و اطلاعاتی که از وضع درآمدها دارد، تصمیم گیری می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز